خبر فوری

خسارت ۴۳۰۰ میلیارد ریالی باران به زیر ساخت های هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان چهارشنبه شب  درگفت وگو با ایرنا اظهار داشت: گزارش‌های اولیه حاکی از خسارت ۱۲۰ میلیارد ریالی به منازل شهر و روستایی‌ یک هزار میلیارد ریالی به بخش آب و فاضلاب، ۱۵۰ میلیارد ریالی به برق منطقه ای و ۲۳ میلیارد ریالی به توزیع برق و ۷۷۰ میلیارد ریالی به راه‌های این استان است.

عبدالحمید سعدینی ادامه داد: همچنین ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی هرمزگان وارد شده و اداره‌های مختلف همچنان درحال بررسی خسارت‌ها و تکمیل گزارش‌های خود هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از نیروهای مسلح به خاطر حضور موثرشان در امدادرسانی و خدمات رسانی به مردم ابراز داشت: اورژانس هوایی هرمزگان در طول سال فعال بوده و از بالگردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای جابه‌جایی بیماران در شرایط ضروری استفاده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: بالگردهای سپاه در بارندگی‌های اخیر برای کمک رسانی و امدادرسانی به جنوب کرمان اعزام شده بودند که از بالگرد ارتش جمهوری اسلامی برای جابه‌جایی مادر بادار اهل بشاگرد کمک گرفته شد.

وی اشاره کرد: همچنین در این بارندگی‌ها چهار نفر در رودخانه فصلی سمت کِشار گرفتار شده بودند که نیروهای بسیجی و مردم با از خودگذشتگی آنان را قبل از رسیدن بالگردهای هلال احمر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نجات دادند.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان هم در خصوص میزان بارندگی روزهای گذشته اظهار داشت: سردشت بشاگرد با ۴۸.۳ میلی متر در ۲ روز گذشته بیشترین بارندگی در استان را داشته و در ایستگاه های سیریک با ۴۵.۹ میلی متر، رودان۳۶.۷ میلی متر، بستک۳۱ میلی متر و میناب ۲۹.۲ میلی متر بیشترین بارندگی ثبت شده است.

کیانوش عارفی خاطر نشان کرد: در شهرهای قشم نیز ۲۴.۷ میلی متر، بوموسی ۲۴.۲ میلی متر، جاسک۲۳.۳ میلی متر، سیری ۲۱.۶ متر، کیش ۲۱.۵ میلی متر، لاوان ۱۸.۵ میلی متر و بندرعباس۱۵.۹ میلی متر باران باریده است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: در حاجی آباد، لنگه، پارسیان و خمیر زیر ۱۳ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

منبع: ایرنا

 

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید