خبر فوری

فعالیت های گمرک شهید رجایی در سال جهش تولید افزایش یابد

فرهاد دژپسند شامگاه شنبه بیان داشت: گمرک شهید رجایی به عنوان تاثیرگذارترین، بزرگترین و مهمترین گمرک کشور همیشه خدمات قابل توجهی در راستای رونق تولید و اقتصاد کشور داشته است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان شامگاه شنبه با حضور در اسکله شهید رجایی علاوه بر نمایش تصاویر زنده از طریق اسکایپ موبایل مراحل تخلیه‌ کشتی حاوی کالاهای وارداتی به صورت مستقیم، گزارشی از عملکرد گمرک شهید رجایی را به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارائه کرد.

ابوالفضل اکبرپور همچنین در توضیحات گزارش خود به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: گمرک شهید رجایی بندرعباس و پرسنل آن با رعایت موازین بهداشتی بدون تعطیلی، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۹ به عنوان “جهش تولید” در راستای ارسال هرچه سریع تر مواد اولیه واحدهای تولیدی، اقلام بهداشتی مقابله با کرونا و نیز کالاهای اساسی به دست مردم ایران به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: رعایت موازین بهداشتی در این ایّام از الزامات ضروری هر ارگان به شمار می‌رود.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: این گمرک در راستای مقابله با کرونا علاوه بر خدمت رسانی برای ترخیص کالاهای بهداشتی، الکل، دستکش، ژل، ماسک و دیگر اقلام مورد نیاز بهداشتی را در کمترین زمان و تشریفات گمرکی ترخیص کرده و استانداری مراتب تقدیر خود را در این باره از گمرک داشته است.

اکبرپور همچنین به نقل از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: تا پایان نوروز ۱۷ کشتی حامل کالاهای اساسی وارد بندر شهید رجایی شده و از گمرک شهید رجایی ترخیص خواهد شد.

ناظرگمرکات هرمزگان اظهارداشت: در ۲ ماهه اخیر نیز  اقلام بهداشتی شامل ۱۱۰ تن ماسک جراحی و کمک تنفسی، ۱۴ تن ژل ضدعفونی کننده، ۵۶ تن الکل و میزان قابل توجهی دستکش در قالب ۷۰اظهارنامه وارد گمرکات استان شد.

فرهاد دژپسند تیرماه امسال که با هدف بررسی وضعیت کالا در گمرکات هرمزگان از بندرشهید رجایی بازدید کرد، با اشاره به تلاش‌های دولت به منظور تقویت تولید در کشور، گفت: افزون بر ۸۵ درصد واردات کشور نیز کارکرد رونق تولید دارد و موجب تقویت این بخش می‌شود.

از ابتدای شروع اپیدمی بیماری های تنفسی تا دوم فروردین ماه امسال ۱۲ نفر در استان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شنبه شب اعلام کرد: آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان تا دوم فروردین ماه ۱۴۶ نفر است که از این شمار ۱۲۶ نفر مرخص شدند و هشت نفر بستری هستند.

به گفته محمود حسین پور، در مجموع از ابتدای شروع اپیدمی بیماری های تنفسی تاکنون ۹۶۴ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری ها در مراکز درمانی هرمزگان بستری شدند که از این شمار ۶۰۹ نفر مشکوک به کرونا بودند و از آنها تست گرفته شد،‌ از این آمار ۱۴۶ نفر مبتلا به کرونا بودند که بیشترین آمار مربوط به بندرعباس با ۷۴ نفر مبتلا است.

از ۷۱ بندرتجاری و صیادی هرمزگان ۳۲ بندر آن ازجمله شهید رجایی، شهید باهنر، شهید ذاکری قشم کاوه، شهید حقانی، بندرلنگه، سیریک، کلاهی، کریان، تیاب، جاسک، چارک،، آفتاب، قشم و جوادالائمه با داشتن گمرک فعال است.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.
این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید