خبر فوری

قشم سرآمد مناطق آزاد هفتگانه در حوزه خدمات اجتماعی مقابله با کروناویروس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرآنلاین از قشم به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، در جلسه مشترک مدیران اجتماعی و سلامت شورای مناطق آزاد کشور که صبح امروز  به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، مدیران غذا و دارو این مناطق نیز حضور داشتند و به ارایه عملکرد خود در رابطه با شیوه های برخورد و مقابله با این بیماری جهان شمول پرداختند.
ارایه گزارشی از وضع موجود پیرامون شیوع ویروس کرونا در هر منطقه، ارایه نیازها و پیشنهادات مناطق با هدف هماهنگی بیشتر در ارتباط با پیشگیری، شناسایی و درمان دستور کار اصلی برگزاری این جلسه بود.
مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده در این جلسه با ارایه گزارش هایی از اقدامات این منطقه گفت: تشکیل ستاد بحران همزمان با سراسر کشور(۲اسفند)، تعیین مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان به عنوان سخنگو و رییس ستاد از نخستین اقدامات این منطقه بوده است.
وی ادامه داد: تهیه وتحویل ۴۲۰ هزار ماسک، ۱۵ تب سنج، دستکش یکبارمصرف،  ۱۰۰ ست کامل گان ولباس مخصوص، تهیه ست مخصوص حمل بیماران فوتی ازکرونا، تهیه وتوزیع الکل بادرصد مناسب برای ضدعفونی بیمارستان،  تهیه وتوزیع ۱۰ هزارلیتروایتکس برای ضدعفونی کردن خیابان ها، معابر، مدارس، فرودگاه، اسکله ها، مجتمع های تجاری و اماکن پرتردد به همراه ضدعفونی کردن وسایط نقلیه عمومی که به صورت روزانه در حال انجام است، از دیگر اقدامات این سازمان می باشد.
به گفته سلجوقی، ساماندهی تشکل های غیردولتی به عنوان همیاران سلامت محلی نیز به عنوان بخشی از تلاش های این مجموعه در راستای ارتقای سلامت جامعه با کمک سازمان های مردم نهاد بوده است.
مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده همچنین به تعطیلی ژئوسایت ها، اسکله های گردشگری و سایر مناطق مرتبط با این موضوع اشاره کرده و بیان داشت: این اقدامات در راستای پیشگیری و کنترل شیوع بیماری جدید در روزهای نخست اعلام وضعیت آماده باش صورت گرفته است.
وی افزود: تامین و تجهیز شبکه بهداشت و درمان شهرستان به اقلام مورد نیاز نیز از اقدامات دیگری بوده که توسط این سازمان در راستای عمل به تعهدات اجتماعی انجام شده و ادامه دارد که می توان به اختصاص اتوبوس آمبولانس با ١١ تخت برای حمل بیماران موارد خاص، ایزوله سازی بخشی از بیمارستان پیامبراعظم(ص) با ۵٠ تخت برای قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا، آماده سازی و تجهیزکامل یک کلینیک ۵۰ تختخوابی جهت زمان پیک بیماری و تامین حقوق نیروهای مورد نیاز به کارگرفته شده در بخش بهداشت ودرمان(۶نفرنیروی خدماتی) برای ضدعفونی شبانه روزی بخش های بیمارستانی اشاره کرد.
سلجوقی همچنین از تلاش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان تقدیر کرده و به مدیران سلامت و اجتماعی سایر مناطق پیشنهاد داد تا با استفاده از تجربیات این واحد که در زمینه  تولید محتوا، گزارش مستقیم و به روز به مردم، ساخت کلیپ ها و بروشورهای هشدار دهنده و  آموزشی برای ایجاد روحیه بالا به قشمومندان فعال است، در زمینه آگاهی دادن و اطلاع رسانی به موقع تلاش کنند.
مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده در پایان از تمامی مدیران، مسوولان و به ویژه قشر پزشک و پرستار جامعه جزیره که در خط مقدم مبارزه با این بیماری در تلاشند تا کمترین آسیب به این منطقه وارد شود، قدردانی کرد.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید