خبر فوری

منطقه ویژه پارسیان سه دستگاه کانکس به بیماران کرونایی اختصاص داد

 

دکتر آمنه ماجدی شامگاه سه شنبه با قدردانی از حمایت منطقه ویژه پارسیان افزود: این اقدام با تلاش و پیگیری فرماندار پارسیان و همراهی و مساعدت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان صورت گرفته است.
وی بیان داشت: همچنین کلینیک غربالگری در مرکز خدمات جامع سلامت رازی شهر پارسیان راه اندازی شده و تیم های پزشکی به صورت شبانه روزی  در خدمت شهروندان هستند.
وی بیان داشت: روزانه ۶۰ تا ۷۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا به صورت تلفنی از خدمات این مرکز بهره مند می شوند.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان پارسیان اظهارداشت: با تلاش و پشتکار شهرداران شهر پارسیان، دشتی و کوشکنار تمام اماکن عمومی ضد عفونی شده و این روند به صورت شبانه روز انجام خواهدشد.
ماجدی ادامه داد: بازدیدهای بهداشتی نیز از نانوایی ها، بانک ها، پارک ها، ادارات و مکان‌های ورزشی به صورت روزانه انجام می شود و طبق تاکید رییس شورای سلامت تا اطلاع ثانوی مکان های ورزشی، پارک ها، فضای تفریحی، مهمانسراها و اغذیه فروشی ها در سطح شهر تعطیل می باشد.
وی یادآورشد: در هفته اخیر پارسیان از جمله شهرستان‌های نخست کشور بود که توانست نشست های فوق العاده شورای سلامت و شورای تامین در خصوص کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا را برگزار کند.
وی بیان داشت: کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا در ورودی های شهر پارسیان عملیاتی شده و مردم تا حد امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان پارسیان با اشاره به دستور فرماندار مبنی بر کنترل ورودی های شهرستان، گفت: با تلاش هلال احمر از فردا چهارشنبه ورودی این شهرستان  از سمت پاسگاه بندو و پاسگاه لاورچهو کنترل و پیشگیری های لازم را عملیاتی خواهیم کرد.
ماجدی در پایان با قدردانی از همکاری همه خوب مردم و مسوولان شهرستان گفت: از مردم خواستاریم در خانه ها بمانند و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.
دوره نهفتگی نسبت طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، درحال حاضر ۳۵۶ مورد ناشی از بیماری حاد تنفسی از شروع خطر اپیدمی تاکنون در هرمزگان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۴ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری انجام شده ‌ واز  بستری ها تا کنون ۲۳۱ نفر ترخیص شده‌اند.
از ۱۳۴ نفر مشکوک،  نمونه ۸۵ نفر از بیماران منفی و ۱۱ مورد تاکنون مثبت بوده است.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید