خبر فوری

لطفاً به هرمزگان سفر نکنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از مهر، سعید ناجی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از مردم و شهروندان هرمزگان خواست تا توجه‌ای به شایعات پیرامون این بیماری نکنند و بیان داشت: از هموطنان عزیز که همه ساله در این موقع از سال به هرمزگان سفر می‌کردند، می‌خواهیم که امسال با توجه به شرایط خاصی که کشور حاکم شده، از سفر به هرمزگان پرهیز کنند.

ناجی ضمن اعلام این مطلب با اشاره به کنترل مبادی ورودی و خروجی استان توسط علوم پزشکی، گفت: فرودگاه‌ها، بنادر و مبادی جاده‌ای با استفاده از نیروهای متخصص دانشگاه علوم پزشکی و همکاری دستگاه‌های و سازمان‌های متولی مدیریت و کنترل شده و دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام اقدامات لازم است.

وی با اشاره به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: این ستاد به منظور هماهنگی لازم دستگاه‌ها در پیشگیری و اطلاع رسانی دقیق به مردم تشکیل و جلسه آن نیز برگزار شده است.

ناجی با بیان اینکه در این جلسات مصوب شد که تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی استان به منظور پیشگیری و مقابله با این ویروس استفاده شود، افزود: از ظرفیت شهرداری، دهیاری و تمامی دستگاه و سازمان‌ها در زمینه اعلام هشدارها و توصیه‌های بهداشتی در خصوص کرونا ویروس استفاده شود.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان بین کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که دانشگاه علوم پزشکی استان توانسته عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشد.

ناجی با اشاره به تنظیم ساعات کار دستگاه‌های اجرایی، افزود: میزان حضور افراد و کم کردن مراودات و ارتباطات حضوری بین دستگاه‌ها و مردم تمهیدات لازم از سوی استاندار محترم اتخاذ شده که باید رعایت شود تا افراد کمتر در معرض شیوع این بیماری قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدا شیوع کرونا ویروس در هرمزگان نیز مانند سراسر کشور که سخنگو وزرات بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی عهده دار این امر شود، تنها حوزه‌ای که می‌تواند در خصوص کرونا ویروس تخصصی اطلاع رسانی کند دانشگاه علوم پزشکی استان است و هیچ مرجع دیگری حق اظهار نظر و ورود در این مقوله را ندارد.

وی تاکید کرد: مردم به توصیه‌ها، آمار و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به عنوان تنها دستگاه مرجع توجه کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز خلیج فارس نقش مؤثری در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص کرونا ویروس دارد، گفت: از امروز نیز مقرر شده که این سازمان آخرین وضعیت، اقدامات و اخبار این بیماری در استان را از زبان دانشگاه علوم پزشکی به سمع و نظر مردم برساند تا مردم در خلأ خبری و اطلاع رسانی قرار نگیرند.

ناجی با اشاره به ممنوعیت برگزاری تجمعات و گردهمایی در استان تا اطلاع ثانوی، تاکید کرد: برگزاری تجمعات و گردهمایی‌ها تا اطلاع ثانوی در استان ممنوع است و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از این توصیه و دستور تبعیت کنند.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با سازمان تبلیغات اسلامی استان در خصوص لغو مراسم اعتکاف صورت گرفته، همچنین برنامه‌های ورزشی استان به دلیل حفظ سلامت مردم هرمزگان کنسل شده است.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید