خبر فوری

سعید ناجی : رفتار فرا قانونی و خارج از چار چوب های قانون پذیرفته نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، سعید ناجی در جلسه ستاد انتخابات استان از طریق ویدئو کنفرانس با فرمانداران، با بیان اینکه فرمانداران به عنوان مجموعه‌ای از بدنه وزارت کشور، قبل، بعد و زمان برگزاری انتخابات وظایف مهمی بر عهد دارند، بیان کرد: برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی به مجلس برود اما اینکه در فرآیند کار چه تأثیرگذاری بر جامعه و مردم دارد با اهمیت است.

ناجی خاطر نشان کرد: اینکه در جریان تأیید صلاحیت‌ها اعتقاد داریم باید قانونی کار دنبال شود و از اعمال سلیقه خود داری شود؛ برای این است که اعمال سلیقه می‌تواند موجب شکاف و نارضایتی در جامعه شود که نهایتاً منجر به نامیدی و یاس خواهد شد و مدیریت حواشی این امر در جامعه با وزارت کشور و به تبع در استان‌ها با استانداری و فرمانداری هاست از این جهت هست که وزارت کشور در تمامی مراحل حضور دارد یا به عنوان مجری و برگزار کنند و یا به عنوان مسئول برای هدایت امور سیاست داخلی کشور که همه اینها ما را مکلف و موظف می‌کند که با دقت تلاش کنیم همه مفاد قانون را نظارت، گوش زد و یادآوری کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ رفتار فرا قانونی و خارج از چار چوب‌های قانون پذیرفته نیست زیرا اینگونه رفتارها منجر به بروز مشکلات و ناهنجاری می‌شود که آزار جامعه را در پی خواهد داشت.

سخنگوی ستاد انتخابات استان هرمزگان هرمزگان تاکید کرد: فرمانداران باید با ایجاد تعاملات منطقی و قانونی در چهار چوب قانون شرایط را به گونه‌ای مهیا کنند که همه موظف و مکلف به اجرای قانون شوند.

ناجی با بیان اینکه فرمانداران برای مهیا سازی فضای مناسب انتخاباب ابزارها، امکانات و اختیاراتی قانونی دارند، افزود: باید از اختیارات قانونی خود نهایت استفاده را ببرند زیرا ایجاد شور، نشاط و مشارکت اجتماعی و سیاسی از وظایف وزارت کشور در جامعه است.

وی تاکید کرد: اعضای هیئت اجرای استان دقت کنند که باید یک انتخابات خوب، پرشور و در عین حال سالم و به دور از حاشیه، بدون هیچ گونه شائبه جانبدارانه از فرد خاصی برگزار کنند.

ناجی تصریح کرد: در حضور در برنامه‌ها و مراسمات، بیشتر دقت شود که شائبه‌ای متوجه مجموعه نشود، شائبه می‌تواند منجر به ناراضی و احیاناً اعتراض دیگر کاندیدا شود و فرض کنند که شما دارید از شخص خاصی حمایت می‌کنید، این موارد را باید تمامی اعضای ستاد اجرای انتخابات در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به احتمال شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع در استان، گفت: فرمانداران باید جلساتی متناظر با جلسات استان در خصوص پیشگیری و مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا برگزار کنند و سخنگوی در خصوص این بیماری دانشگاه علوم پزشکی است و نباید در این خصوص افراد دیگر اظهار نظر کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان تاکید کرد: فرمانداران باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌ها اقدامات لازم جهت پیشگیری و مقابله با احتمال شیوع ویروس کرونا در منطقه را انجام دهید.

ناجی با اشاره به پیش رو بودن یوم الله ۲۲ بهمن، گفت: محور ۲۲ بهمن وحدت، همدلی و انسجام ملی است باید دقت شود که در شهرستان‌ها سخنرانی‌های این روز حول این محور انجام گیرد.

وی تاکید کرد: کسی حق ندارد در این روز سخنانی بر زبان بیاورد که به وحدت و انسجام ملی در کشور خدشه‌ای وارد کند، ۲۲ بهمن مظهر اتحاد، وفاق و اقتدار ملی است و حتماً باید حول این محور در استان سخنرانی‌ها انجام شود.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید