خبر فوری
«تام کاتن»، «تد کروز»، «مارکو روبیو» و «مارشا بلکبرن» چهار عضو سنای آمریکا در نامه ای به «جک دورسی» مدیرعامل توئیتر تاکید کردند عدم حذف حساب‌های کاربری منتسب به آیت‌الله خامنه ای و محمدجواد ظریف می‌تواند این شبکه اجتماعی را تحت تحریم قرار دهد.

تهدید به تحریم توییتر توسط سناتورها درصورت نبستن حساب مقامات ایرانی

سناتورهای آمریکایی در این نامه نوشته‌اند: «باراک اوباما رییس جمهوری وقت آمریکا در سال ۲۰۱۴ خدمات مبتنی بر اینترنت را از تحریم ها علیه ایران مستثنی کرده بود اما این استثنا مربوط به آن دسته از مقام‌های ایرانی می‌شود که به صرف مقام رسمی ایران بودن تحریم شده‌اند و در همان مجوز اوباما هم آمده است که این دستور هیچ مجوزی برای ارایه خدمات، نرم افزار و سخت افزار به کسانی که اموال و منافعشان تحت تحریم‌های آمریکا توقیف شده، نمی دهد.»

سناتورهای آمریکایی بر همین اساس و با استناد به تحت تحریم قرار گرفتن شخص رهبر معظم انقلاب و افراد وابسته به ایشان و همچنین محمدجواد ظریف توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، از توئیتر خواستند که حساب‌های کاربری مربوط به آنها را مسدود کند.

این سناتورها تهدید کرده‌اند در صورتی که توئیتر به ارایه این خدمات ادامه دهد، خود این شرکت نیز ممکن است تحت تحریم قرار گیرد.

منبع: مصاف (eitaa.com/masaf)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید