خبر فوری

آلبوم “جالبوت” در بندرعباس رونمایی شد

شب گذشته(۱۵ بهمن) آئین رونمایی از نخستین آلبوم رسمی گروه جالبو به نام “جالبوت” با استقبال گسترده علاقه‌مندان در معبد هندوها بندرعباس برگزار شد و رضا کولغانی خواننده گروه داماهی به عنوان مهمان حضور داشت و قطعه “فهمت ببه بالا” را در کنار گروه جالبوت اجرا کرد.


در همین خصوص محمدعلی ذاکری قشمی، بنیان‌گذار گروه جالبوت در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه حال و هوای موسیقی بندرعباسی در آثارمان یک مشخصه بارز است، افزود: از اواخر سال ۹۳ گروه جالبوت را با سه نفر راه‌اندازی کردم و پس از یک اجرا در کافه‌ای در بندرعباس اولین اجرای رسمی گروه جالبوت اوایل سال ۹۴ برگزار شد و با تشویق‌هایی که صورت گرفت باعث شد انگیزه بیشتری را برای این کار پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: هدفمان از ابتدا این بود که از حال و احوال نوازنده‌های بومی بندرعباس استفاده کنیم و به دنبال استاندارد شدن موسیقی گروه و به همین دلیل به دنبال حضور در پایتخت بودیم.

سرپرست گروه موسیقی جالبوت با اشاره به اینکه مدت دوسال مشغول ضبط اولین آلبوم گروهمان بودیم، خاطرنشان کرد:  این آلبوم از ١٠ترک تشکیل شده که ٦ترک آن با گویش بندری و ٤ترک دیگر فارسی است.


وی اضافه کرد: جالبوت از سال ٩٥ شروع به کار کرده است و این اولین آلبوم گروه ماست. امیدواریم پس از این نیز بتوانیم آلبوم های بیشتری منتشر کنیم.
خواننده گروه جالبوت در خصوص حمایت مردم از موسیقی سنتی هرمزگان بیان کرد: حضور و حمایت مردم و اهمیت دادن آنها به کلام و موسیقی تلفیقی سنتی جنوب اتفاق خوبی است.
ذاکری در پایان گفت: طرفداران گروه جالبوت می‌توانند آلبوم را از مراکز فرهنگی و یا از سایت بیپ تونز خریداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، در این آلبوم ترانه‌های “رولت روسی، تو اتندی، مش، امون از زمونی، لاجون، واخ وو، گپ شو، شناکن، فهمت ببه بالا و داروگ” نیز حضور دارند که “زنده‌یاد ابراهیم منصفی، زنده‌یاد علی‌خان حبیب زاده، فاطمه رضایی، نیما یوشیج، محمود طلوعی و عبدی محب” ترانه‌سرایی آن را بر عهده داشته‌اند.تنظیم کلیه قطعات توسط گروه جالبوت نیز صورت گرفته و قرار است قطعه “داروگ” از این آلبوم دوشنبه(هفتم بهمن‌ماه) انتشار یابد.

در این آلبوم محمدعلی ذاکری خواننده و سرپرستی گروه جالبوت را بر عهده دارد و حامد حمیدزاده(گیتار باس)، محسن خاش(پرکاشن)، آیدین رادکیا(درامز)، آرش رئیسی(گیتار کلاسیک)، آرشام غفوری(گیتار الکتریک)، آرین ملکیان(کیبورد و پیانو)، هومان عمادی(گیتار الکتریک)، بابک اسمعیلی(طراح گرافیک)، مهرداد متجلی(عکس پوستر) و مجتبی بهمنی(روابط عمومی) نیز فعالیت داشته‌اند و نشر آن بر عهده شرکت هنرمندان خاک جنوب است.

همچنین ضبط، میکس و مستر آن را رامین پیر بر عهده داشته و ابراهیم علوی، فرشید ادهمی و محمدجواد قریشی به‌عنوان نوازنده مهمان حضور دارند.

قرار است ۲۲ بهمن آئین رونمایی از این آلبوم در تهران برگزار و در اسفندماه کنسرت گروه جالبوت در بندرعباس برگزار شود.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید