خبر فوری

تازه‌ترین خبرها از بارش سیلابی در هرمزگان/ تماس معاون اول رئیس جمهور با استاندار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، بدنبال بارش‌های سیلابی در هرمزگان برخی محورهای مواصلاتی در روز شنبه مسدود شده است. همچنین رکورد بارش باران در برخی شهرهای استان نیز جابجا شده است!

بنابر اعلام هواشناسی هرمزگان، از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر در هرمزگان تا ساعت ۶٫۳۰ صبح امروز شنبه بیش از ۲۰۷ میلی‌متر باران در قشم و ۱۶۴ میلی‌متر باران در بندرعباس باریده است. همچنین در سیریک نیز ۱۳۲٫۸ میلی متر و در رودان ۱۳۴ میلی‌متر و در میناب ۱۰۴٫۵ میلی‌متر باران باریده است و بارش‌ها در شرق هرمزگان نیز تا پایان امشب ادامه دارد.

میزان بارش‌ها در دیگر نقاط استان نیز بدین شرح است:

بستک ۹۹٫۵ میلی‌متر، قشم فرودگاه ۹۵٫۲ میلی‌متر، سردشت بشاگرد ۸۵٫۹ میلی‌متر، ابوموسی ۸۰٫۹ میلی‌متر، بندرخمیر ۷۲٫۶ میلی‌متر، بندرلنگه ۷۰٫۳ میلی‌متر، سیری ۴۴٫۴ میلی‌متر، کیش ۴۲٫۶ میلی‌متر، جاسک ۳۰٫۶ میلی‌متر، حاجی آباد ۲۴٫۹ میلی‌متر، پارسیان  ۲۷٫۱ میلی‌متر و لاوان ۲۳٫۲ میلی‌متر باران باریده است.

بارش‌های اخیر تلفاتی در هرمزگان نداشته است

فریدون همتی هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: خوشبختانه سیل تاکنون در استان تلفات جانی در پی نداشته و در حال بررسی میزان خسارات هستیم. تمامی نیروی‌های امدادی و ستادی استان نیز در حالت آماده باش و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه سیل به برخی زیرساخت‌های استان از جمله راه‌ها خسارات زیادی وارد کرده است که در حال بررسی میزان خسارات هستیم، افزود: از مردم سراسر استان تقاضا داریم تا خروج سامانه بارشی نکات ایمنی را رعایت کنند و از نزدیکی به رودخانه ها و ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

رفع آبگرفتگی‌ در ۱۳۰ نقطه بندرعباس

اسماعیل موحدی معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: لایروبی خورهای شهر بندرعباس کمک بزرگی به تخلیه آب‌های سطحی در بارندگی سیلابی روزهای اخیر کرد و یگان‌های مختلف شهرداری نیز در دو روز اخیر بیش از ۱۳۰ نقطه دچار آبگرفتگی را رفع کردند.

وی افزود: در طول سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم تا نقاط مختلف بحرانی شهر را شناسایی و برای آنها تدابیری به منظور تخلیه سریع‌تر آب‌های ناشی از بارش‌های سیلابی بیاندیشیم اما بارش اخیر در بندرعباس بی‌سابقه بود به طوری که بیش از ۱۶۴ میلی‌متر باران بارید که زیرساخت‌های شهر توان انتقال این حجم رواناب  را در ساعات اوج بارش نداشتند.

۱۵۰ امدادگر هلال‌احمر برای رفع آبگرفتگی در ۷۰ عملیات مشارکت کردند

روابط عمومی هلال‌احمر هرمزگان اعلام کرد: ۱۵۰ امدادگر جمعیت هلال‌احمر در شهرستان های بندرعباس، قشم، بندرلنگه، میناب، سیریک و رودان” نسبت به امدادرسانی و رفع آبگرفتگی منازل مردم در قالب ۷۰ عملیات اقدام کرده و همچنان این واحدها برای امدادرسانی به مردم در وضعیت آماده‌باش قرار دارند.

بارش‌ها در شرق هرمزگان ادامه می‌یابد

رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: سامانه بارشی اکنون از غرب و مرکز هرمزگان عبور کرده و به سمت شرق استان بارش‌ها شدت یافته است. وی افزود: محور میناب به جاسک در شرق هرمزگان روز گذشته برای ساعاتی مسدود شد که با تلاش راهداران گشایش یافت اما اکنون نیز از صبح امروز با شدت گرفتن بارش‌ها، بار دیگر از صبح امروز شاهد مسدود شدن این مسیر هستیم.

معاون استاندار هرمزگان تأکید کرد: به تدریج با فروکش کردن رواناب‌ها، شاهد بازگشایی مسیرهای غربی استان خواهیم بود اما در شرق استان، ترددها با احتیاط صورت می‌گیرد و از دهیاران و بخشداران و فرمانداران خواسته‌ایم تا بشدت در خصوص عبور از آبنماها به مردم هشدار داده و اطلاع رسانی کنند تا شاهد تلفات در این زمینه نباشیم.

تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهور با استاندار هرمزگان

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز پیش از ظهر امروز در گفت‌وگویی تلفنی با فریدون همتی استاندار هرمزگان، در خصوص خسارات بارش‌های سیلابی و ضرورت تأمین تمامی امکانات مورد نیاز برای رفع مشکلات مردم بحث و تبادل نظر کرد.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: خسارات سریع‌تر جمع‌بندی و تمامی امکانات برای خدمت به مردم و مهار خسارات و آبگرفتگی‌ها به کار گرفته شود.

مسدود بودن برخی راه‌های مواصلاتی هرمزگان

ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: راه های ارتباطی میناب – سندرک، میناب – هشتبندی و سندرک – بشاگرد به علت بارندگی تا اطلاع ثانوی مسدود است. همچنین بعلت شدت بارندگی در اول صبح امروز طغیان و بالا آمدن بیش از حد رودخانه های فصلی راه محور میناب – جاسک در اغلب آبنما ها مسدود است. همچنین محورهای مواصلاتی غرب هرمزگان نیز بدنبال طغیان رودخانه‌ها دچار کندی تردد هستند و محور پارسیان – بوشهر نیز مسدود است.

 مسیر جاسک به میناب، میناب به هشت‌بندی، سردشت (بشاگرد) به گافر و پارامون، دهبارز (رودان) به زیارتعلی، میناب به کرگان نیز بسته است. محور بندرلنگه به پارسیان، اَرمک به پارسیان، رویدر به کهورستان و جاسک به بشاگرد نیز بدلیل طغیان رودخانه‌های فصلی بسته شده‌اند.

منبع: فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید