خبر فوری

جریمه ۱.۶ میلیون دلاری فیس بوک به دلیل افشای اطلاعات کاربران برزیلی

فیس بوکبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری افه، وزرات دادگستری و امنیت عمومی برزیل، فیس بوک را به پرداخت جریمه ۶.۶ میلیون رئالی (یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار) جریمه به دلیل در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی ۴۴۳ هزار کاربر برزیلی خود به شرکت مشاوره بین المللی کمبریج آنالیتیک، محکوم کرد.

بر اساس آنچه دولت برزیل اظهار داشت، شواهدی در دست است که نشان می‌دهد از اطلاعات کاربران «سوء استفاده» شده است.

علاوه بر این اداره حفاظت از حقوق مشتریان در برزیل اعلام کرد، واضح است که اطلاعات این افراد در اختیار توسعه دهندگان نرم افزار‌های دیجیتالی قرار گرفته است تا از آن‌ها در موارد مختلف استفاده شود.

بیشتر بخوانید: رئیس‌جمهور برزیل بی‌هوش شد

تحقیقات در این موضوع زمانی آغاز شد که رسانه‌ها در آوریل ۲۰۱۸ اعلام کردند، کاربران برزیلی فیس بوک قربانی استفاده نابه‌جا از اطلاعات آن‌ها از سوی شرکت کمبریج آنالیتیک شده اند.

این شرکت تحلیل داده‌ها که طی مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا با تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور همکاری می‌کرد، استفاده از اطلاعات در دسترس فیس بوک را تایید کرده است.

هدف این شرکت استفاده از این داده‌ها در یک برنامه اطلاعاتی با هدف پیش بینی تصمیم رای دهندگان و بالا بردن میزان تاثیرگذاری بر آن‌ها و انتخاب نهایی آن‌ها در روز رای گیری عنوان شده است.

مطابق با اظهارات فیس بوک از میان ۸۷ میلیون نفری که اطلاعات آن‌ها در دسترس قرار گرفته بود، ۴۴۳ هزار کاربر از برزیل بودند و اکنون از این موضوع با خبر شده اند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید