خبر فوری

مسئولین و مردم اهمیت میزان مشارکت در انتخابات را درک کنند

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چند فاکتور بر این‌که ترکیب مجلس آینده و نحوه رقابت‌های انتخاباتی چه باشد موثر است. اولا میزان مشارکت مردم؛ که با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی و نارضایتی هایی که در جامعه هست باید راهکاری پیدا کرد.

وی معتقد است: وقتی میزان مشارکت پایین بیاید از بخش‌هایی که متمایل به اصلاحات هستند کم می‌شود و در چنین مواقعی طیف‌های اصولگرا حضور پررنگ‌تری پای صندوق دارند و این می‌تواند یک زمینه‌سازی برای رای‌آوری بیشتر نیروهای اصولگرا باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس افزود: از سوی دیگر به نظرم مستقلین در انتخابات پیش رو می توانند رای قابل توجهی جمع کنند؛ زیرا مردم به هر حال به نوعی به هر دو جناح سیاسی بدبینی هایی دارند و ناکارآمدی را در برنامه‌های هر دو جناح می‌بینند، از اصلاح‌طلبان به تازگی بریده‌اند و از اصولگرایان هم سال‌هاست که بریدند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس اضافه کرد: جدای از میزان مشارکت، ترکیب جریانات حاضر در رقابت‌ها بستگی به این دارد که چه افرادی تایید صلاحیت شوند، آیا این افراد مقبولیت عام داشته باشند؟ مردم به آن‌ها اعتماد دارند؟ آیا توانایی حضور در عرصه انتخابات و طی کردن مراحل تبیینی، تحلیلی و تهییجی انتخابات را دارند؟ آیا مردم به برنامه و گذشته آن‌ها اعتماد دارند یا نه؟ این فاکتورها در میزان مشارکت و ترکیب مجلس آینده موثر است.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اهمیت مراحل بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس آینده یادآور شد: اینکه از فیلترهای هیئت اجرایی و نظارت چه کسانی خارج می شوند؟ آیا نظارت‌ها به گونه‌ای است که طیف‌های مختلف و افراد با سلایق مختلف در انتخابات حضور پیدا کنند یا یک سلیقه خاص دستش باز گذاشته می‌شود؟ اینها نکاتی که روی میزان مشارکت اثرگذار است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به تاثیر میزان مشارکت مردم بر تحریم‌ها و مذاکرات بین‌المللی خاطرنشان کرد:اگر میزان مشارکت بالا باشد اثرات منفی که تحولات آبان ۹۸ داشت از بین می‌رود و این پشتوانه عظیم مردمی به داد کشور می رسد؛ هم در تحریم فشار روی ما کم می‌شود و هم در مذاکرات وضع بهتری پیدا می کنیم. امیدواریم هم مسئولین نظارتی و اجرایی و هم مردم و کاندیداها اهمیت میزان مشارکت را درک کنند و کشور را یاری کنند تا از این بحران سخت عبور کنیم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید