خبر فوری
هرمزبان:

وعده‌های دست‌به‌سرکننده صندوق امید / امیدی که ناامید می‌کند + فیلم

وحید فیروزه در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد  اظهار کرد: ۱۲ سال است که در نصب سیستم‌های صوتی خودرو در استان خراسان شمالی مشغول به‌کارم و هشت سال است که بلندگو کاملاً ایرانی تولید می‌کنم اما فقط تعداد محدودی تولیدشده چراکه وسایل موردنیاز وجود نداشت و کار متوقف شد.

وی افزود: هم‌اکنون در سراسر کشور ۱۷ شعبه دارم که مشغول به فعالیت‌اند و در هر شعبه ۲ نفر مشغول به‌کار هستند که درمجموع ۳۴ نفر کار می‌کنند که اگر تولید بلندگو کاملاً ایرانی کلید بخورد قطعاً اشتغال‌های زیادی ایجاد خواهد شد.

این کارآفرین بجنوردی تصریح کرد: از تسهیلات استان می‌خواهم استفاده کنم ولی تاکنون موفق نشده‌ام. به استانداری و اداره کار مراجعه کردم و بنده را به صندوق کارآفرینی امید معرفی کردند ولی متأسفانه یک سال است که به بنده فقط وعده می‌دهند و هرروز با بهانه‌های مختلف دست‌به‌سر می‌کنند و به همین علت نتوانستم تسهیلات موردنظر را بگیرم استفاده کنم.

کارآفرین بجنوردی خاطرنشان کرد: اگر در اوایل سالی که بنده کار را شروع کرده بودم تسهیلات می‌دادند می‌توانستم این کار را با ۸ میلیون راه‌اندازی کنم ولی به دلیل عدم‌حمایت، اکنون انجام این کار نیازمند هزینه‌های میلیاردی بوده و چند برابر شده است.

فیروزه در پایان خطاب به مسئولین استانی تأکید کرد: فقط می‌خواهم یک تسهیلات به بنده بدهند تا دستگاه را بخرم و مواد را آماده کنم تا یک محصول بلندگوی ایرانی را در کشور به بازار ارائه کنم.

 

 

اشتغال زنجیره‌ای با دستگاه میوه خشک‌کن

صالح حقیقی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد گفت: حدود دو سال است که این کار را آغاز کرده‌ام و ۱۲ ماده نمونه محصول مختلف به بازار عرضه کردیم و ۱۸ دستگاه به فروش رساندیم که تاکنون ۴ نفر جوشکار و مستقیم کار می‌کنند و غیرمستقیم هم تعداد زیادی از دستگاه بنده خریداری کردند و چند نفر دیگر را به‌کار گرفته‌اند.

کارآفرین بجنوردی افزود: در حال حاضر نمونه محصول دستگاه میوه خشک‌کن به‌اندازه مایکروفر تولید کرده‌ایم که در نمایشگاه پژوهش تهران قرار است رونمایی شود.

وی تصریح کرد: تولد کننده دستگاه‌های خشک‌کن میوه و سبزیجات ایده بنده و دوستم بود که این را اجرا کردیم و موفق شدیم و خداروشکر از کار خود راضی هستیم.

حقیقی خاطرنشان کرد: دنبال وام گرفتن از صندوق کارآفرینی امید هستیم تا تولید دستگاه بیشتری داشته باشیم و اشتغال زیادی انجام بدهیم ولی متأسفانه یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که برای دریافت وام وثیقه‌های سنگینی می‌خواهند و این کار را برای اشتغال‌زایی سخت کرده است.

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید