خبر فوری
هرمزبان:آشوبگران عراق برای تحت فشار قرار دادن حشدالشعبی و حکومت این کشور، اجرای توطئه خطرناک «کشته‌سازی» را در پیش گرفته‌اند.

پروژه کشته‌سازی؛ این‌بار در عراق/ نفوذی‌ها جریان‌های داخلی را به جان هم انداختند

پروژه کشته‌سازیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعه شب گذشته در حالی که موج اعتراضات در مقایسه با ماه گذشته فروکش کرده بود، شماری از افراد مسلح ناشناس با وارد شدن به میدان «الخلانی» و پل «السنک» بغداد، ده‌ها نفر را کشتند و مجروح کردند. صبح شنبه به‌طور هم‌زمان کشور‌های آمریکا، فرانسه، انگلیس، استرالیا و کانادا بیانیه صادر و اعلام کردند که از تظاهرکنندگان حمایت می‌کنند.

این کشور‌ها در این بیانیه‌ها اقدامات «گروه‌های مسلح» را محکوم کردند و البته مقصودشان تشکیلات حشدالشعبی بود که بخشی از نیرو‌های مسلح عراق قلمداد می‌شوند و اقداماتشان کاملاً قانونی است. حشدالشعبی بار‌ها تأکید کرده که وظیفه کنونی نیرو‌های این تشکیلات حمایت از شهر‌های عراق در برابر تروریست‌هاست و آن‌چه درباره مداخله این نیرو‌ها در تظاهرات جاری کشور گفته شده، صحت ندارد.

پروژه کشته‌سازی؛ این‌بار در عراق/ نفوذی‌ها جریان‌های داخلی را به جان هم انداختند

آشوبگران پل السنک بغداد را بستند

حوادث اخیر عراق به ویژه کشتن معترضان در اطراف پل «السنک» و پیش از آن در ذی‌قار، نجف و سایر نقاط این کشور که با هدف سرنگون کردن حکومت عراق انجام می‌شود، اقدامی نیست که یک‌شبه و با برنامه‌ریزی لحظه‌ای انجام شده باشد و مشخص است سال‌ها بر روی آن طراحی شده و از سوی سفارتخانه‌های غربی و سرویس‌های اطلاعاتی عربی-صهیونیستی حمایت می‌شود.

خط‌دهی این جریان‌ها را جوانانی برعهده گرفته‌اند که ذهن آن‌ها در پروژه‌های نفوذ همچون «آیلپ» شستشو داده شده و دولت آمریکا با مستمسک قرار دادن یک دوره آموزشی با بن‌مایه تفریحی، آموزشی و اجتماعی افرادی را تربیت کرده که جهت‌دهی آشوب‌ها و اغتشاشات را با تحریک مردم به ماندن در خیابان‌ها و سر دادن شعار‌های ضد دولتی برعهده دارند.

پروژه نفوذ جریان‌های داخلی را به جان هم انداخت

پس از اینکه اغتشاشگران، حوادث السنک و میدان الخلانی را رقم زدند و به کشته و زخمی شدن ده‌ها معترض منجر شد، هیچ‌کس باور نمی‌کرد که خطر نفوذ تا حدی باشد که جریان‌های داخلی عراق را به جان هم بیندازد. برخی گروه‌های سیاسی تلاش کردند جریان حامی مقتدا صدر، رئیس جریان صدر عراق را متهم جلوه دهند و برخی دیگر از دست داشتن جریان حکمت ملی که مدت‌هاست نقش اپوزیسیون را بازی می‌کند و از منظر خیرخواهی منتقد سیاست‌های حکومت است، خبر می‌دادند.

پروژه کشته‌سازی

مقتدا صدر از حامیان خود خواست تا صفشان را از صف اغتشاشگران جدا کنند

با وجود این اتهام‌زنی‌ها هم جریان صدر و هم حکمت ملی با انتشار بیانیه‌های جداگانه صف خود را از صف اغتشاشگران جدا کردند و از حامیان خود خواستند با حفظ رویکرد اعتراضی، در جمع آشوبگران حاضر نشوند. حجت الاسلام سیدعمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق نیز با صدور پیامی با تأکید بر سخنان مرجعیت عالی‌قدر تشیع، خواستار تسریع در انتخاب رئیس دولت انتقالی عراق شد و هرگونه خشونت، تخریب و آسیب زدن به اموال دولتی و خصوصی که هیچ مجوز قانونی و شرعی ندارد محکوم کرد.

وی همچنین از دستگاه قضایی خواست همه کسانی که در اقدامات خشونت‌آمیز، تخریب، قتل و ربایش دست داشته‌اند، بازخواست کند. حکیم از تظاهرکنندگان مسالمت‌جو و نیرو‌های امنیتی خواست برای جداسازی عناصر نفوذی که به‌دنبال به انحراف کشاندن روند مسالمت‌آمیز تظاهرات اصلاح‌طلبانه هستند، تلاش و همکاری کنند.

افشای نقش نفوذی‌ها در حوادث اخیر بغداد

بار‌ها طرف‌های خیرخواه عراق چه داخل و چه خارج این کشور درباره حفظ وحدت و مقابله با پروژه نفوذ هشدار داده بودند؛ هاشم الموسوی، سخنگوی سابق مقاومت اسلامی نجباء در اظهاراتی درباره وجود تشکل‌های نفوذی در عراق هشدار داده و گفته بود: سفارت آمریکا در تلاش است تا ایده‌های متفاوتی را برای هدف قرار دادن ارزش‌های اسلامی و انسانی در عراق ارائه دهد و از همه امکانات برای ایجاد شکاف میان بخش‌های جامعه عراق استفاده می‌کند.

پروژه کشته‌سازی

هاشم الموسوی، سخنگوی سابق مقاومت اسلامی نجباء

وی افزود: هدف این سفارتخانه از اجرای برنامه‌هایی همچون آیلپ تجهیز ارتش‌های سایبری و اعزام آن‌ها به آمریکا برای ورود به دوره‌های آموزشی به بهانه برنامه‌های تقویت توانمندی و استعدادهاست، اما درواقع هدف واشنگتن تربیت افرادی به عنوان تحلیلگران سیاسی است که بعد‌ها در صفحه‌های تلویزیون ظاهر شوند و «اسلام سیاسی» را هدف قرار دهند و این توهم را ایجاد کنند که اسلام سیاسی شکست خورده است و باید جنبشی مدنی سکان‌داری عراق را برعهده بگیرد.

هفته گذشته نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به همراه پسر عموی خود مسرور بارزانی، رئیس حکومت محلی اقلیم برای دومین بار در یک ماه گذشته به دعوت محمد بن‌زاید، ولیعهد امارات به ابوظبی سفر کرد. پس از این دیدار بود که یک خبر بسیار مهم منتشر شد که توجه و حساسیت رسانه‌ها را به‌دنبال داشت و آن اینکه امارات سه هواپیمای حامل تسلیحات نظامی را بدون هماهنگی با دولت مرکزی عراق به اقلیم کردستان ارسال کرد.

طبق اطلاعات به دست آمده، سران اقلیم کردستان از آمریکایی‌ها مأموریت گرفته‌اند که نقش اساسی را در طرحی ایفا کنند که عراق را هم‌زمان با ناآرامی‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی، وارد یک جنگ تمام عیار می‌کند.

باوجود همه هشدار‌ها و تذکرات دلسوزانه، دولت عراق تازه به فکر این موضوع افتاده است که بر روی پروژه نفوذ «تحقیقات» انجام دهد. وزارت کشور عراق روز گذشته و پس از حوادث السنک اعلام کرد که قصد دارد درباره نقش عوامل نفوذی در حوادث اخیر تحقیق کند.

این اقدام قابل قدردانی، ولی با تأخیر دولت عراق باعث شد تا نقش رسانه‌ها در زمینه افشای عوامل پشت پرده پررنگ‌تر شود و امروز خبرگزاری «براثا» عراق در خبری مهم برخی از مکالمات عاملان هرج و مرج و کشتار در حادثه السنک و میدان الخلانی را افشا کرد؛ افشاگری‌ای که بار دیگر وجود دست‌های پشت پرده در هدایت اقدامات مشکوک را در جریان تظاهرات این کشور ثابت کرد.

طبق این گزارش، در روز حادثه یکی از حاضران در پل «السنک» که گفته می‌شود مسئول گروه‌های جنایتکار و اغتشاش‌گر در اطراف این پل است، با «عامر عبدالمجید السعدون» مسئول گروه‌های اغتشاشات و جنایات وابسته به حزب منحله بعث تماس گرفت و وی را در جریان جزئیات حوادث میدانی این منطقه قرار می‌دهد. وی پسر «عبدالمجید السعدون»، از رهبران حزب بعث است که در حال حاضر در ترکیه به‌سر می‌برد.

پروژه کشته‌سازی؛ این‌بار در عراق/ نفوذی‌ها جریان‌های داخلی را به جان هم انداختند

پروژه کشته‌سازی

پروژه کشته‌سازی

مکالمه عامر السعدون با یکی از عاملان حادثه «السنک»

در این مکالمات مشخص می‌شود عامر السعدون نقش هماهنگ‌کننده اغتشاشگران را با هدف انتقال آن‌ها به پل السنک برعهده داشته و نیز اثبات می‌شود که وی از پیش درباره حوادث اطلاع داشته و از آن برای اجرای پروژه کشته‌سازی و قتل جوانان بی‌گناه حاضر در منطقه سوء‌استفاده کرده است.

هشدار برای توطئه‌ای خطرناک

این در حالی است که دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق، روز گذشته یکی از زیر مجموعه‌های بسیج مردمی عراق، درباره پیامد فراخوان برای برپایی تظاهرات عظیم امروز در شهر بغداد هشدار داد.

قیس خزعلی در واکنش به فراخوان طرف‌های مختلف برای برپایی تظاهرات گسترده امروز در بغداد گفت، این تظاهرات می‌تواند موجب شود تا بیشترین میزان از افراد کشته و زخمی شوند و بغداد با هرج و مرج شدیدی روبرو شود.

وی که در نشستی با جوانان سخن می‌گفت، این اقدام را برنامه‌ای برای به نابودی کشاندن موسسات، ایجاد بی‌ثباتی امنیتی و سرقت از بانک مرکزی دانست و از این حرکت به عنوان اتفاقی خبیثانه یاد کرد.

طرف‌های مختلفی در عراق با انتشار فراخوان، از معترضان در کشور خواسته‌اند با ورود به بغداد، از تظاهرات اعتراضی که از حدود دو ماه پیش در پایتخت آغاز شده است حمایت کنند.

پروژه کشته‌سازی؛ این‌بار در عراق/ نفوذی‌ها جریان‌های داخلی را به جان هم انداختند

قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق

پروژه کشته‌سازی در عراق

با بررسی اغتشاشات رخ داده در کشور‌های حامی مقاومت از ایران گرفته تا لبنان، مشخص می‌شود آشوبگران برای اینکه به هدف خود که همان ناامن جلوه دادن کشورهاست دست یابند، پروژه موسوم به «کشته‌سازی» را کلید زده‌اند. مزدوران عربی- صهیونیستی در لبنان جوانان را کشتند و مسئولیت آن را بر گردن حزب‌الله انداختند، در ایران نیز مدعی چندین هزار کشته شدند! و سپاه و نیرو‌های امنیتی را عامل آن معرفی کردند و در عراق نیز برای تحت فشار قرار دادن حشدالشعبی و حکومت این کشور، کشته‌سازی می‌کنند.

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره اجرای این پروژه شوم در ایران گفته بود: اغتشاش‌گران با استفاده از کلت‌های خفیف به شکم بسیاری از مردم از فاصله یک متری یا نیم متری شلیک کردند و مردم را کشتند.

در این راستا و پس از حوادث السنک بغداد، نیمه‌شب گذشته سه انفجار استان میسان عراق را به لرزه درآورد که دو انفجار در مقابل منزل رهبر جنبش «انصارالله الاوفیا» و مدیر بانک «الاسکان الزراعی» و انفجارسوم در یکی از مجتمع‌های پزشکی وابسته به «عصائب اهل الحق» بود. در همه این حوادث رسانه‌های ضدعراقی حشدالشعبی را متهم کرده‌اند.

پیش‌تر در استان میسان چند شخص مسلح تلاش کرده بودند «باسم الزبیدی»، یکی دیگر از فعالان اعتراضات این کشور را به قتل برسانند که این اقدام آن‌ها راه به جایی نبرد و تنها توانستند الزبیدی را مجروح کنند. همچنین در حادثه مشابه دیگر «مهند الکعبی»، یکی دیگر از دست‌اندرکاران تظاهرات کربلا هدف اقدام تروریستی قرار گرفت، اما زنده ماند.

در اتفاق مشابه دیگر افراد مسلح «ایهاب جواد الوزنی» یکی دیگر از فعالان اعتراضات عراق را در خیابان «قبلة الحسین» در کربلا هدف گلوله قرار دادند، اما وی جان سالم به در برد و زنده ماند.

با توجه به این وقایع، همکاری مردم عراق با نیرو‌های امنیتی و حفظ چارچوب‌های اعتراض، توجه به خواسته‌های رهبران سیاسی مبنی بر اجتناب از پیوستن به صف اغتشاشگران و هوشیاری در برابر اوباش مسلح، می‌تواند شرّ این توطئه خطرناک را از سر این کشور دور سازد.

منبع: آنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید