خبر فوری

مراکز عرضه lpg برای خودروها در خراسان شمالی برچیده می شوند

محمدعلی شجاعی در جلسه هماهنگی اقتصادی در جمع فرمانداران و مدیران افزود: در حقیقت lpg مصرف خانگی دارد و از سوی دیگر برای کشور نیز دارای ارزش صادراتی است و تمام مراکزی که اکنون خدمات توزیع lpg را برای خودروها انجام می دهند به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: سازمان صمت استان در این رابطه ورود پیدا کند و به تمام مراکزی که عرضه lpg به خودروها دارند، اخطارهای لازم را صادر کند، تعزیرات ورود و اعمال قانون کند و شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز نظارت های لازم را انجام دهد.

شجاعی اظهار کرد: باید هماهنگی لازم با بانک های استان انجام تا سیاست های تشویقی(تسهیلات) به مردم ارائه شود و مردم به جای مجهز کردن خودروهای خود به سیستم lpg به سیستم CNG پیش روند.

وی در ادامه با تشکر و قدردانی از مردم خراسان شمالی به لحاظ اینکه در حوادث اخیری که در کشور اتفاق افتاد نشان دادند که به معنای واقعی همراهی لازم را با نظام دارند، تصریح کرد: هر کدام از بخش ها در این استان طی حوادث اخیر می توانستند مشکلاتی را ایجاد کنند اما مردم خراسان شمالی به خوبی نشان دادند که درک بالایی از مسائل روز دارند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به قیمت کالاها و نرخ کرایه ها اشاره و تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمتی در این استان ممنوع است و در بحث سوخت با سیاست هایی که اعمال شده هیچ دلیلی برای افزایش قیمت کرایه ها وجود ندارد.

وی در ارتباط با فعالیت خودروهای مسافربر شخصی در مسیر روستایی و شهری نیز خاطرنشان کرد: فعالیت این خودروها نشان از ناکارآمدی مدیران ذی ربط برای ناتوانی در ساماندهی آن ها دارد.

شجاعی گفت: یکی از نداشته های این استان نبود نظارت کافی بر روی فعالیت تاکسی های تلفنی است چراکه تمامی تاکسی های تلفنی در این استان سهیمه سوخت می گیرند اما تعدادی از آن ها کار نمی کنند و صاحبان خودروها دو شغله هستند.

وی در ارتباط با مشکل آرد نیز اظهارکرد: در سه شب گذشته به مدیر کل غله مهلت داده ام تا قصه مشکل آرد را مرتفع کند و هنوز چهار روز از این فرصت باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا در ابتدای این جلسه فرمانداران شهرستان های مختلف طولانی شدن صف های خودرو در مراکز توزیع  lpg، در نظر نگرفتن سهمیه سوخت برای خودروهای مسافربرهای شخصی که در مسیر روستا به شهر در حال فعالیت هستند، کمبود برنج پاکستانی در بازار در برخی از روستاها را مشکلاتی عنوان کردند که بعد از افزایش قیمت بنزین در شهرستان ها به وجود آمده است.

محمود قنبری معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه تاکید کرد: هیچ گونه کمبود آردی در این استان وجود ندارد و سهمیه اختصاص آرد در این استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است اما برخی از نانوایی ها سهیمه آرد اختصاص یافته را پیش خورد کرده و می فروشند.

گفتنی است مشکل کمبود برنج پاکستانی در این استان قبل از افزایش قیمت بنزین وجود داشته است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید