خبر فوری

احمدی: ضرورت اختصاص بودجه بیشتر به محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش محوری پژوهش دانشگاهی گفت: در حال حاضر برای تقویت حوزه پژوهش و تحقیقات دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و پژوهشگاه‌ها باید زیر ساخت‌ها مانند آزمایشگاه ها و پژوهشکده‌ها از نظر پژوهشی بازسازی شوند.

* باید کمبودهای سخت افزاری پیشرفته را جایگزین دستگاه‌های قدیمی شود

وی افزود: برای حفظ رتبه علمی کشور و پیشرفت علم و فناوری باید کمبودهای سخت افزاری پیشرفته را جایگزین دستگاه‌های قدیمی شود که در غیر این صورت ممکن است جایگاه علمی ایران از دست برود.

* پژوهش باید برای محققان تسهیل شود

احمدی تصریح کرد: تمام تهدید و تحریم هایی که علیه کشور می شود را مردم می توانند با مقوله های امید ، مثبت اندیشی، تلاش و مقاومت پشت سر گذاشته و قابل حل است از طرفی مقوله پژوهش باید برای محققان از نظر اداری، اجرایی و قانونی تسهیل شود به طوری که مباحثی مانند بیمه، مالیات و روش اجرایی کردن اختراعات و نوآوری دچار بروکراسی نشود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید