خبر فوری

انصاری:جریان اصلاح‌طلبی با هویت خاص خود پا به عرصه انتخابات می‌گذارد

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مطمئن‌ترین پایگاهی که اصلاح‌طلبان باید به دنبالش باشند صندوق رای است. با در نظر گرفتن اعتقاد به دموکراسی باید گفت راهی جز اتکا به صندوق رای وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین فراموش نکنیم عدم حضور و عدم شرکت در انتخابات جشن دلواپسان خواهد بود. این اتفاقی ‌است که در شورای شهر دوم و مجلس شورای اسلامی هفتم و هشتم رخ داد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: حضور در عرصه انتخابات یک اصل است. تعریف اصلاح‌طلبی در بطن خودش وجود دارد؛ اصلاح‌طلب متناسب با شرایط زمان و مکان خودش را با جامعه هماهنگ می‌کند و به عمل سازنده و خود پایشی اعتقاد دارد و اصلاح مشکلات جامعه را از اولویت‌های اصلی جریان خود می‌داند.

انصاری در بخش دیگر این گفت‌وگو یادآور شد: بر این نکته همیشه تاکید شده است که باید متناسب با زمان، هم عملکرد اصلاح‌طلبان مورد ارزیابی و واکاوی قرار گیرد و هم شجاعت و جسارت پذیرش اشتباهات وجود داشته باشد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته رهبری اصلاحات و چهره‌های شاخص در مورد نکات و مواردی که دچار چالش‌شان کرده بود هم عذر خواهی کردند و هم در جهت اصلاحش گام برداشته‌اند.

این عضو حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: در انتخابات‌ سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ متناسب با شرایط آن زمان، مجبور بودیم و صلاح جامعه را در این می‌دیدیم که به حداقل‌ها اتکا کنیم. این حداقل‌ها از نظارت استصوابی شورای نگهبان باقی مانده بود.

وی تصریح کرد: در دولت‌های اول و دوم آقای روحانی با وجود اینکه هیچ‌وقت در زمان حیات سیاسی‌اش نگفت که اصلاح‌طلب است به این جهت که احساس می‌شد با حضور ایشان در عرصه رقابت یک گام رو به جلو حرکت می‌کنیم از حضور ایشان دفاع کردیم.

انصاری در پایان گفت: امروز در سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ جریان اصلاح‌طلبی با هویت خاص خود و شجاعتی که دارد پا به عرصه خواهد گذاشت و با لیست اصلاح‌طلبانه در عرصه انتخابات حضور خواهند داشت و حتما از نیروهای اصیل خود حمایت می‌کند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید