خبر فوری

«قصر شیرین» به جشنواره فیلم دنور می‌رود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جشنواره فیلم دنور در مقام نخستین جشنواره سینمایی میزبان «قصر شیرین» در ایالات متحده هر ساله بیش از دویست و پنجاه فیلم نمایش می دهد و بیش از چهل هزار شرکت کننده دارد.

در چهلمین دوره این جشنواره از تاریخ ۸ تا ۲۰ آبان ماه سال جاری در ایالت کلرادو برگزار می شود، «قصر شیرین» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران حضور دارد.

فیلم «قصر شیرین» که پخش بین المللی آن به عهده شرکت ایریماژ است، تا کنون یازده جایزه بین المللی (شامل جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم شانگهای، جایزه بهترین فیلم از جشنواره شرق-غرب اورنبورگ، جایزه بهترین کارگردان و جایزه منتقدان فیلم گرجستان از جشنواره باتومی، جایزه بهترین کارگردان از جشنواره سلیمانیه، جایزه بهترین فیلم از جشنواره آسیاتیکای رم، جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز فیلم خانوادگی آمریکا و جوایز بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد از جشنواره آنتالیا) را دریافت کرده، در جوایز سینمایی آسیا-پاسیفیک در میان نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلمنامه قرار گرفته، در جشنواره های معتبری چون ونکوور (غیر رقابتی)، سائو پائولو (که تنها بخشی رقابتی برای کارگردانان جدید دارد)، کمبریج (غیر رقابتی) و کارتاژ (که تنها بخشی رقابتی برای کارگردانان عربی – آفریقایی دارد) به نمایش در آمده و به عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره گردشی فیلم های ایرانی در استرالیا به روی پرده رفته است.

بیشتر بخوانید:

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید