خبر فوری

تکمیل ۲۰۹ پروژه نیمه تمام گیلان

ارسلان زارع در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اقتصاد مقاومتی را راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در دستور کار همه قوا و خصوصا دولت تدبیر و امید خواند و گفت: در استان گیلان در راستای تحقق برنامه‌ها تاکنون ۱۹ پروژه و ۵۳ زیر پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده است که با جدیت از سوی دستگاه‌های اجرایی در حال انجام و از سوی معاونت اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مورد پیگیری و نظارت قرار دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان رونق صادرات غیر نفتی را یکی از مولفه‌های مهم تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در استان گیلان با بهره گیری از موقعیت جغرافیایی ممتاز و نیز ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و صنایع وابسته تبدیلی، این مهم در دستور کار قرار دارد.

استاندار گیلان تصریح کرد: با اهتمام و عنایت دولت، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و استقرار دبیرخانه آن در رشت، فرصت خوبی برای برخورداری و استفاده از مزیت اقتصادی این ائتلاف مهم تجاری پیش روی ما قرار داده است.

زارع افزود: وجود سه هزار واحد صنعتی و بیش از یکصد هزار واحد صنفی عاملی برای تقویت شاخص‌های توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری است .

استاندار گیلان با اشاره به ابتکار دکتر نوبخت برای تکمیل ۲۰۹ پروژه نیمه تمام استان که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است، گفت: امیدواریم این پروژه‌ها با تسهیلات ۸۵۲ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال سه هزار و ۱۵۳ نفر تا پایان سال‌جاری به بهره برداری برسد .

وی بر لزوم همکاری بانک‌های خصوصی در اجرای پروژه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: برخی از پروژه‌ها با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه است اما در خصوص سرمایه در گردش با مشکلاتی مواجه هستند .

زارع تصریح کرد: در استان گیلان با توجه به قابلیت‌های خاص آمادگی برای اجرای طرح اشتغالزایی با همکاری کمیته امداد و سایر نهادها وجود دارد.

وی پرورش نوغان و کرم ابریشم، تولید فرش و تابلو فرش، زراعت چوب، آبزی پروری در استخرهای کوچک و منازل روستایی و دامپروری را از مصادیق ظرفیت‌های گیلان خواند که توسعه اقتصادی، رونق تولید و اشتغال زایی را به همراه دارد.

استاندار گیلان در پایان از تامین اعتبار به موقع سازمان برنامه و بودجه برای جبران هزینه های ناشی از سیل تقدیر کرد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید