خبر فوری

سفر به سرزمین عجایب ایران را از دست ندهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛

جزایر ناز قشم باریکه‌ای از خشکی و ساحل از مکان های دیدنی قشم

جزایر ناز یکی از دیدنی‌ترین جزایر مجاور جزیره‌ی قشم به شمار می‌رود. فاصله‌ی این جزیره از قشم حدود ۲۲ کیلومتر است. این جزیره فاقد ساحل شنی است و اطراف آن با دیوارهای صخره‌ای احاطه شده است. هنگام جزر برای مدت زمانی کوتاه، باریکه‌ای از خشکی بین این جزیره و ساحل قشم ایجاد می‌شود. با وجود اینکه زمانِ جزر کوتاه است، اما در این فاصله می‌توانید از بالای جزیره‌ی ناز، جزیره‌ی لارک و تنگه‌ی هرمز را ببینید. این جزیره مسکونی نیست وتنها تعدادی سایه‌بان توسط صیادان بومی و محلی، برای استراحت در آنجا ایجاد شده است.

جزیره ناز | جاهای دیدنی قشم با عکس

بهترین زمان برای رفتن به این جزیره اندکی قبل از غروب خورشید است تا به تماشای یک غروب رؤیایی و زیر آب رفتن نیمی از جزیره و مسیر شنی بین ساحل و جزایر ناز قشم بنشینید. اگر به قشم سفر کردید، لذت تماشای فلامینگوها و مرغان دریایی و نیز صدف‌های رنگارنگ، مرجان‌ها و عروس‌های دریایی در ساحلِ ناز را از دست ندهید. این ساحل بخش‌های بکری جهت غواصی دارد که چنانچه علاقمند به غواصی هستید می‌توانید از آن لذت ببرید.

جزیره‌ی هنگام قشم زادگاه کروکودیل‌های ایرانی 

این جزیره که در جنوب شرقی جزیره‌ی قشم و در فاصله‌ی دو کیلومتری از آن قرار دارد از خاص‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی قشم است. مساحت این جزیره  حدود ۳۴ کیلومتر مربع و شکل آن شبیه به یک مخروط ناقص است. جزیره‌ی هنگام هم دارای ساحل شنی و هم دارای ساحل صخره‌ای است. قسمت‌هایی از ساحل نیز به دلیل وجود نوعی کانی در ماسه‌ها، درخشان به نظر می‌رسد. با فرارسیدن شب نیز به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌های دریایی که از خود نور ساطع می‌کنند؛ ساحل هنگام به رنگ آبی درخشان دیده می‌شود.

دلفین های بازیگوش در جزیره هنگام | دیدنی های قشم

 

حضور دلفین‌ها در ساحل، نوعی آهوی خاص و زیبا به نام جبیر و خاردم مصری که خزنده‌ای از خانواده سوسمارها است نیز نمایانگر حیات وحش فوق‌العاده‌ی این جزیره است. اولین مزرعه‌ی پرورش کروکودیل در ایران به نام «پارک کروکودیل نوپک» نیز در این جزیره ساخته شده است. این جزیره سه روستا به نام‌های هنگام قدیم، هنگام جدید(ماشی) و هنگام غیل دارد که نه جاده‌ای دارند و نه ماشینی در آن وجود دارد. مردم جزیره نیز بسیار ساده، صمیمی و مهمان‌نواز هستند.   دره‌ی ستارگان قشم تبعیدگاه شهاب سنگ‌ها

این دره در فاصله ۵ کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره قشم و در غرب روستای برکه خلف واقع شده است. دلیل نامگذاری این دره آن است که بومیان جزیره عقیده داشتند که ۲ میلیون سال پیش ستاره‌ای از آسمان به درون جزیره فرود آمده و این اشکال عجیب را ایجاد کرده است.

دره ستارگان مکان های دیدنی قشم

 

دره‌ی ستارگان یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی قشم است که حدود ۲ میلیون سال قدمت دارد. این دره بر اثر پدیده‌های زمین‌شناسی نظیر فرسایش به وسیله‌ی آب هاى سطحى، تندبادها و رگبارهاى فصلى در این ناحیه به وجود آمده و به خلق چنین شاهکار طبیعی منجر شده است. با رسیدن به این منطقه و دیدن کوه‌ها، حفره‌های  تو در تو و رسوبی، ستون‌ها و دالان‌ها شگفت زده خواهید شد. پس از عبور از دالان‌ها، آسمان آبی بالای سرتان خودنمایی می‌کند و منظره‌‌ی بی بدیلی را ایجاد می‌نماید. در مسیر بازدید از دره‌ ستارگان قشم حتماً در روستای برکه خلف توقف کنید؛ چرا که این روستا یکی از پاکیزه‌ترین روستاهای ایران است و علاوه برآن با دیدن صنایع دستی آن نیز هیجان زده خواهید شد!

جنگل‌های حرا قشم زیستگاه مادر درختان

جنگل‌های حرا که در ۶۰ کیلومتری غرب جزیره‌ی قشم و در تنگه خوران واقع شده‌اند؛ عمری ۳۰ تا ۴۰ میلیون ساله دارند و یکی از شگفتی‌های طبیعی این منطقه محسوب می‌شوند. حرا یک گیاه استثنایی است که دانه‌ی آن روی درخت مادر رشد می‌کند و سپس نهال آن از درخت مادر جدا شده و در آب می‌افتد.

جنگل‌های حرا | دیدنی های قشم

جنگل‌های حرا قشم | دیدنی های قشم

این درخت در آب شور رشد می‌کند و نحوه‌ عملکرد ریشه و تنه‌ی آن به گونه‌ای است که آب شور دریا را جذب کرده و آن را تصفیه می‌کند، سپس مواد مورد نیاز آن را جذب کرده و بقیه را دفع می‌کند. جنگل‌های حرا همچنین زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر در فصول سرد، پرندگان آبزی، فلامینگو، پلیکان و انواع دیگر پرندگان، خزندگان و ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و مارهای دریایی سمی هستند. در زمان مد دریا، این درختان تا گلوگاه در آب فرو می‌روند و منظره‌ای تماشایی به وجود می‌آورند؛ گویی که تمامی درختان که در آب شناور هستند.

ژئوپارک قشم ؛ پارکی جهانی

ژئوپارک قشم یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی قشم است. ژئوپارک به مناطقی گفته می‌شود که تنوع  زیستی و زمین‌شناسی متعددی در محدوده‌ی آن وجود داشته باشد. بخش غربی جزیره قشم نیز به دلیل تنوع پدیده‌های زمین‌شناختی نظیر جنگل‌های زیبای حرا، غار و کوه نمکدان ، تنگه‌ چاهکوه ، دره‌ی تندیس‌ها ، بام قشم، دره‌ی ستارگان، دولاب، کاسه سلخ، دره‌ی شور، کورکورا کوه و دیگر نواحیِ دارای چین خوردگی‌ها و دره‌های عجیب، کوه‌های شگفت‌انگیز، ستون‌های باشکوهِ به وجود آمده از فرسایش و بسیاری دیگر از پدیده‌های نادر زمین‌شناختی و نیز تنوع گیاهی و جانوری، به نام ژئوپارک قشم شناخته می‌شود که به عنوان تنها ژئوپارک ایران و خاورمیانه توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

تنگه‌ی چاهکوه قشم ؛ دره‌ای بی آسمان

این تنگه یا دره که در ۷۰ کیلومتری شهر قشم و در جوار روستای چاهوی شرقی واقع شده است از مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم است. دلیل نامگذاری این دره، چاه‌هایی است که اهالی روستای چاهو در زمان‌های بسیار قدیم برای ذخیره‌ی آب باران حفر کرده بودند.

تنگه چاهکوه یک ماجراجویی بی‌انتها در قشم | جاهای دیدنی قشم با عکس

 

چاهکوه دره‌ای است به عمق ۱۰۰ متر که از فرسایش سنگ‌های رسوبی در دل کوه ایجاد شده است و با حفره‌ها و دالان‌های عجیبِ خود، شما را به شگفتی وا می‌دارد. هنگامی که قدم در آنجا می‌گذارید با دیوارهای بلند و مسیری بزرگ و عریض روبرو خواهید شد؛ اما چنانچه به سمت جنوب دره حرکت کنید مسیر دره باریک‌تر خواهد شد، تا جایی که دیدن آسمان از بالای دیواره ها و حتی حرکت کردن در آن نیز دشوار خواهد بود. چنانچه به ماجراجویی در طبیعت بکر علاقه‌مند هستید، حتماً از این مکان زیبا دیدن کنید.

غار خربس قشم ؛ در جستجوی مردگان

غار خربس در ۱۵ کیلومتری قشم و در ارتفاعات روستای خربس واقع شده است و یکی از بهترین مکان های دیدنی قشم محسوب می‌شود. این غار یکی از پدیده‌های کهن و در عین حال عجیبِ زمین‌شناسی محسوب می‌شود. آنچه رازآلود و شگفت انگیز به نظر می‌رسد، آثاری از معماری صخره‌ای در بخش‌های مختلف غار است که نشان از حضور مردمان کهن در این منطقه و دستکاری غار توسط آن‌ها دارد که قدمت این آثار به زمان مادها می‌رسد.

غار خربس نیایشگاه پیروان آیین مهرپرستی

 

عده‌ای از محققان بر این باورند که این غار نیایشگاه پیروان آیین مهرپرستی، یا محل نگهداری استخوان مردگان در زمان مادها بوده است. این پدیده‌ی بسیار قدیمی زمین شناختی با نشانه‌هایی از حضور مردمان کهن در آن از جاذبه‌های طبیعی قشم است که قطعاً بازدید از آن یک تجربه‌ی به یاد ماندنی برای شما خواهد بود.

قلعه‌ پرتغالی‌های قشم ؛ تختی برای حکومت بر هند و اروپا

قلعه‌ پرتغالی‌ها یکی از جاهای دیدنی قشم است که پس از به اشغال در آمدن بخش‌هایی از جزایر خلیج فارس توسط یک دریانورد پرتغالی به نام « آلفونسو آلبرکرک» در سال ۱۵۰۷ میلادی بنا شد تا از این طریق بتوانند بر راه بازرگانی دریایی بین هند و اروپا تسلط یابند. این قلعه که در ضلع شمالی جزیره‌ی قشم و در نزدیکی ساحل بندر لافت قرار دارد، از سنگ‌های آهکی و گچی ساخته شده و در ساخت آن از ملاط ساروج محلی استفاده شده است.

قلعه پرتغالی ها قشم سفری تاریخی در دل اروپا

 

این قلعه‌ بیشتر شامل انبارهایی برای نگهداری اسلحه و مهمات، مقر فرماندهی، زندان، کلیسا، سربازخانه و آب انبار است. بازدید از این قلعه برای گردشگرانی که به مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستند جذاب خواهد بود.

دشت بوخو ؛ جایی برای شیطنت آهوها

کوه بوخو با ارتفاع ۳۵۰ متر، بلندترین قله‌ی جزیره‌ی قشم است که در مجاورت بندر دولاب واقع شده است. در کوهپایه‌ی کوه بوخو دشت وسیعی قرار دارد که در صورت بارش کافی باران در فصل زمستان، به مکانی سرسبز و زیبا تبدیل خواهد شد که می‌توانید از گردش در آن لذت ببرید. خرگوش‌ها، آهوها و روباه‌هایی که در این دشت زندگی می‌کنند به جذابیت این منطقه می‌افزایند. علاوه بر این زیبایی‌ها و جذابیت‌ها، عسل‌های طبیعی این ناحیه نیز شهرت زیادی دارند. اگر در پاییز به قشم سفر می‌کنید حتما از دشت یوخو بازدید کنید. اینجا یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم در پاییز است.

دشت بوخو دشتی از حیات | جاهای دیدنی قشم در پاییز

 

غار نمکدان قشم از جاهای دیدنی قشم

غار نمکی یکی زیباترین جاهای دیدنی قشم است. این غار طولانی‌ترین غار نمکی جهان است که در ۱۰۰ کیلومتری قشم قرار دارد و تاکنون ۶ کیلومتر از آن شناسایی شده است. سقف غار با قندیل‌های زیبای بلورین و مرمرین نمکی پوشیده شده و در کف آن نیز جریانی از آب نمک وجود دارد که منظره‌‌ی بی‌نظیری را ایجاد می‌نماید.

غار نمکدان کیش از مخوف ترین جاهای دیدنی قشم

 

داخل غار و به خصوص اعماق آن بسیار تاریک است و برای رفتن به آن‌جا و مشاهده‌ی استالاکتیت‌های بلورین آن به چراغ قوه‌ای قوی و پر نور نیاز خواهید داشت. جالب است بدانید که نمک‌های غار نیز خاصیت درمانی دارند. جریان آبی که از دل کوهِ نمکدان خارج می‌شود، پس از حل کردنِ نمک‌های مسیر در خودش،‌ به صورت چشمه‌ی نمک در دامنه‌ی کوه می‌جوشد و با ریختن به گودال مجاور خود، آن را به یک حوضچه‌ی طبیعی سفید رنگ زیبا تبدیل می‌نماید. این غار یکی از تماشایی‌ترین غارهای جزیره‌ی قشم است که قطعاً ارزش دیدن را خواهد داشت.

قلعه نادری قشم ؛ تنها قلعه ایرانی در خلیج فارس

قلعه نادری | از جاهای دیدنی قشم

 

اگر جزیره قشم را برای گردش و سفر انتخاب کنید، در هر قدمی که برمی‌دارید، شاهد یک جاذبه، زیبایی و شگفتی خواهید بود.

قلعه نادری یکی از جاذبه‌های زیبای جزیره قشم است که در جنوب روستای لافت قرار گرفته. محل قرارگیری قلعه در این روستای تاریخی باعث شده تا بسیاری از افراد، آن را با نام قلعه لافت نیز بشناسند.

قدمت این قلعه دیدنی به حدود ۲۵۰ سال قبل باز می‌گردد و بنایی مربع شکل دارد که آثار چند برج را می‌توان در آن دید. مصالحی که در ساخت قلعه نادری به کار رفته، سنگ و خشت است که گواه از قدیمی بودن آن دارد. این قلعه را به عنوان تنها قلعه ایرانی در خلیج فارس می‌شناسند که برای حفاظت از تنگه خوران و به دستور لطیف خان، امیرالبحر نادرشاه ساخته شده بود.

بازدید از این جاذبه تاریخی در قشم، می‌تواند شما را با معماری دوره نادرشاهی آشنا کند و شانس گشتن در یک قلعه تاریخی ایرانی را به شما بدهد.

اطلاعات بازدید از قلعه نادری :

قیمت بلیت : رایگان

آدرس قلعه نادری : استان هرمزگان، قشم، بندر تاریخی لافت، روستای لافت، رو با روی مسجد جامع.

چاه‌های تلا قشم ؛ طلای بندر لافت

چاه‌های تلا | عکس جاهای دیدنی قشم

 

یکی از جاهای دیدنی قشم که از جمله جذاب‌ترین و عجیب‌ترین دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌روند، چاه‌های تلا هستند. چاه‌های عجیب تلا، در حقیقت نزدیک به ۵۰ یا ۶۰ حلقه چاه است که پیشینیان آن‌ها را درون سنگ حفر کرده‌اند و در هنگام بارش، آب حاصل از باران از تل نزدیک به چاه‌ها درون آن‌ها می‌ریزد. آب‌های سرازیر شده درون چاه، به دلیل جنس و دیواره چاه‌ها، مدت‌ها به صورت خنک و سالم باقی می‌مانند و اهالی روستا از آن استفاده می‌کنند.

تلفظ درست‌تر چاه‌های تلا، «چاه‌های تل آو» است که به مرور زمان تغییر کرده‌اند. تل به معنای تپه مشرف بر چاه‌ها و آو، در زبان محلی به معنی آب است. تل آو درواقع به چاه‌هایی می‌گویند که در مجاورت تل آب قرار گرفته است.

این چاه‌های شگفت‌انگیز در گذشته در حدود ۳۶۶ چاه بوده‌اند که مردم هر روز تا پایان سال کبیسه، از آب یک چاه استفاده می‌کردند.

این چاه‌های دیدنی در بندر لافت قرار دارند و تجربه‌ای متفاوت برای شما خواهند بود.

اطلاعات بازدید از چاه‌های تلا قشم :

ساعات بازدید : همه روزه ۲۴ ساعته

قیمت بلیت : رایگان

آدرس چاه‌های تلا قشم : استان هرمزگان، ۷۶ کیلومتری شهر قشم، روستای لافت.

بندر تاریخی لافت قشم ؛ بندر استراتژیک ایران

بندر تاریخی لافت | جاهای دیدنی قشم با عکس و آدرس

 

یکی از جاهای دیدنی قشم در شب را می‌توان بندر تاریخی لافت معرفی کرد که به دلیل موقعیت مهم و استراتژیک آن در مناطق جنوبی ایران، از این بندر به عنوان مرکز دفاعی جنوب کشور استفاده می‌شد.

این بندر تاریخی، با دیدنی‌های فراوانی که دارد در جزیره قشم خودنمایی می‌کند و معماری خاص خانه‌های آن بسیار مورد توجه است. اگر به معماری خانه‌های لافت نگاه کنید، می‌توانید ترکیبی از معماری مناطق کویری، خلیجی و اسلامی را شاهد باشید که با زیبایی خاصی در آنجا پدیدار شده‌اند.

بر روی سقف خانه‌های این منطقه بادگیرهایی را می‌بینید که بزرگتر بودن اضلاع هر بادگیر، نشان از ثروت بیشتر صاحب خانه دارد.

در بندر لافت می‌توانید ترکیبی از هنر معماری و سازه‌های بی‌نظیر آبی را ببینید که حتما موجب حیرتتان خواهد شد.

اطلاعات بازدید از بندر تاریخی لافت :

ساعات بازدید : همه روزه، ۲۴ ساعته

قیمت بلیت : رایگان

آدرس بندر تاریخی لافت : استان هرمزگان، شمال غربی قشم، بندر لافت.

روستای گوران قشم ؛ موزه مردم‌شناسی زنده

روستای گوران | جاهای دیدنی قشم با عکس و آدرس

 

روستای گوران قشم از جمله روستاهای دیدنی و بی‌نظیر جزیره قشم است که در غرب جزیره قرار گرفته‌ است. این روستای کهن و تاریخی سرشار از نخلستان‌های سرسبز است که زیبایی آن را چندین برابر کرده. البته پاییز این منطقه نیز زیبایی منحصر به فردی دارد. این روستا یکی از جاهای دیدنی قشم در پاییز در به حساب می‌آید که از دیدنش لذت خواهید برد. آنطور که می‌گویند، نام گوران از «گبران» گرفته شده است که گویا محله زرتشتی‌نشین آن منطقه به شمار می‌رفته است.

در این روستای تاریخی،علاوه‌بر زیبایی‌های طبیعی و نخلستان‌های سرسبز و انبوه، کارگاه‌ بزرگ لنج‌سازی را نیز می‌بینید. هنری که نسل به نسل به افراد روستا منتقل شده و تا به امروز ادامه دارد. در ورودی روستا نیز لنجی بزرگ و زیبا به چشم می‌خورد که نشان از این مدعا دارد.

روستای گوران را به عنوان موزه مردم‌شناسی زنده می‌شناسند، چرا که می‌توان سبک زندگی مردم روستا، نوع شغل،فعالیت‌ها و … مردم روستا را در آن دید.

اطلاعات بازدید از روستای گوران :

ساعات بازدید : همه روزه، ۲۴ ساعته

قیمت بلیت : رایگان

آدرس روستای گوران : استان هرمزگان، ۹۰ کیلومتری غرب جزیره قشم، روستای گوران.

دره تندیس‌ها؛ هنرنمایی بی‌مثال زمین

دره تندیس‌ها | عکس جاهای دیدنی قشم 

 

یکی دیگر از دیدنی های قشم، دره تندیس‌ها است که در اثر فرسایش و تغییرات زمینی، محیطی جذاب و دیدنی را در جزیره پدید آورده است. دره تندیس‌ها در جنوب جنگل‌های قرار گرفته و هر ساله محل بازدید گردشگران داخلی و خارجی است. دره شگف‌انگیز تندیس‌ها، در ابتدا به بام قشم متصل بوده و پس از گذشت سال‌ها، بالا آمدن جزیره موجب عقب رفتن ساحل و بیشتر شدن سطح خشکی شده است. مجموعه این عوامل باعث شده تا پدیده‌ای جذاب و دیدنی به نام دره تندیس‌ها در این منطقه به وجود آید.

برای تماشای این جاذبه منحصر به فرد، حتما به جزیره قشم سفر کنید.

اطلاعات بازدید از دره تندیس‌ها :

قیمت بلیت : رایگان

آدرس دره تندیس‌ها: استان هرمزگان، قشم، جنوب جنگل‌های حرا، دره تندیس‌ها.

مقبره بی‌بی مریم (تم سنیتی)؛ جاذبه کمیاب قشم

مقبره بی‌بی مریم (تم سنیتی) | جاهای دیدنی قشم

از جالب‌ترین جاهای دیدنی قشم ، می‌توان به مقبره بی‌بی مریم اشاره کرد که با نام محلی «تم سنیتی» نیز مشهور است و قدمت آن به سده هشتم هجری قمری باز می‌گردد. «تم سنیتی» در روستایی با همین نام قرار دارد و مورد توجه بسیاری از گردشگران است. این بنا دارای یک محیط چهار گوش با گنبدی بر بالای آن است که اگر به آن وارد شوید می‌توانید تکه‌های باقی‌مانده از سفال‌های قدیمی و کاشی‌های بسیار کهن را ببینید.

نکته جالب درباره این بنا جنس مصالح آن است که از مرجان‌های دریایی و آهک صدفی استفاده شده است. اگر در مقبره را باز کنید، به فضای وسیع‌تری خواهید رسید که بر روی مزارهای آن گل‌های کاکتوس کاشته‌اند.

مقبره بی‌بی مریم از کمیاب‌ترین جاذبه‌های جهان است که در جزیره قشم می‌توان آن را دید.

اطلاعات بازدید از بقعه بی‌بی مریم :

ساعات بازدید : ۶ صبح الی ۲۴ بامداد

قیمت بلیط : رایگان

آدرس مقبره بی‌بی مریم : استان هرمزگان، قشم، روستای تم سنیتی.

روستای توریاند قشم ؛ سرزمین آفتابگردان

روستای توریان | جاهای دیدنی قشم با عکس و آدرس

 

جزیره قشم روستاهای معروف و بی‌نظیری دارد که هر یک، علاوه‌بر جاذبه‌هایی که در دل خودشان جای داده‌اند، به تنهایی زیبایی منحصر به فردی دارند.

روستای توریان قشم از جمله روستاهای زیبا و بسیار پرطرفدار قشم است که در ۳۱ کیلومتر جنوب غربی جزیره واقع شده. خاک این روستای زیبا بسیار حاصل‌خیز است و همین امر موجب رونق کشاورزی و پدید آمدن نخلستان‌های انبوه و مزارع آفتاب‌گردان در آن شده است.

اگر به جزیره قشم سفر می‌کنید، حتما از این روستای بی‌نظیر و نخلستان‌های زیبایش نیز دیدن کنید.

اطلاعات بازدید از روستای توریان :

ساعات بازدید : همه روزه ۲۴ ساعته

قیمت بلیت : رایگان

آدرس روستای توریان : استان هرمزگان، ۳۱ کیلومتری جنوب غربی قشم، روستای توریان.

بام قشم ؛ بلندبالای محبوب جزیره

بام قشم | جاهای دیدنی قشم

 

بام قشم نیز از محبوب‌ترین جاهای دیدنی قشم است که در ارتفاعات غربی آن قرار گرفته. بام زیبای قشم، در ارتفاعی بالاتر از سنگ آهک به وجود آمده و بر روی فلاتی واقع شده که وسیع‌ترین منطقه مرتفع جزیره به شمار می‌رود.

اگر بر بالای بام قشم بایستید، می‌توانید منظره‌ای بی‌نظیر و حیرت‌آور از جنگل‌های حرا و همچنین سواحل شمالی خلیج فارس را ببینید و از تصویر پیش رویتان لذت ببرید.

بام تماشایی قشم، مکانی جذاب و منحصر به فرد برای شما خواهد بود که می‌توانید از آن دیدن کنید.

اطلاعات بازدید از بام قشم :

ساعات بازدید : همه روزه، ۲۴ ساعته

قیمت بلیت : رایگان

آدرس بام قشم : استان هرمزگان، قشم، حد فاصل شمال و جنوب جزیره، نزدیک روستای سلخ.

بیشتر بخوانید:

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید