خبر فوری

کلاهبرداری نوجوان ۱۵ ساله با فروش لباس زنانه در تلگرام

  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در اصفهان،سرهنگ  سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد مال باختگان در یک کانال تلگرامی با تبلیغ فروش انواع لباس مجلسی زنانه مواجه شده و سپس به منظور دریافت لباس اقدام به پرداخت وجه از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی که به آنان معرفی شده بود اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد، خریداران به درگاه جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت شده و دایر کننده نیز اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی مال باختگان کرده است گفت: سرانجام با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان این متهم که نوجوانی ۱۵ ساله بود در منزلش شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: متهم که ساکن یک شهرک مسکونی بود با راه اندازی فروشگاه تلگرامی محلی و جلب اعتماد ساکنان شهرک توانسته بود اقدام به کلاهبرداری از آنان کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان گفت: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالی که باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، همچنین فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوز‌های لازم جهت فعالیت خود هستند.

 

بیشتر بخوانید:

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید