خبر فوری

افتتاح دو مدرسه شهرستان بندر خمیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در آیین بهره برداری از این فضا های آموزشی گفت: بسیاری از اوقات پیش می آید که از کسی تشکر کنیم اما زبانمان قاصر از جملات و کلمات است. خيرين از جمله این افراد هستند که دارايي خود را در راه فرهنگ و اعتلاي آموزش و فرهنگ جامعه هزينه می کنند.
وی افزود: خیر نوع دوست حاج عبدالله سلحشور ساخت دبیرستان متوسطه اول شهید مصطفی خمینی کهورستان با هزینه ۹ میلیارد ریال و زیربنای ۳۲۵ متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع را شروع کرده بود که امروز شاهد افتتاح و به بهره برادری رسیدن این کار نیک هستیم.
دادی زاده ادامه داد: دبیرستان خیرساز متوسطه اول فضیلت پل گل کن با زیربنای ۱۶۹ متر مربع و مساحت ۲ هزار متر مربع و هزینه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز توسط خیر مدرسه ساز نصرالله سخایی به بهره برداری رسید.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان ضمن تقدیر از خیر مدرسه ساز حاج محمد زارعی، اظهار داشت: کلنگ احداث فضای آموزشی دبیرستان متوسطه اول کوثر کهورستان با زیربنای ۴۰۸ متر مربع، مساحت ۳ هزار متر مربع و اعتبار ۱۲ میلیارد ریال توسط این خیر نیک اندیش به زمین زده شد.
این مسئول اضافه کرد: تاکنون قریب به ۱۰۰ مدرسه برای سال تحصیلی جاری افتتاح یا در حال ساخته شدن است، که از این تعداد ۵۰ مدرسه توسط خیرین بزرگوار کلنگ زنی یا افتتاح شده اند.
دادی زاده به آمار بالای مدارس تخریبی در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: مدارس استان هرمزگان با توجه به شرایط آب و هوایی دارای عمر پایین تری هستند و تعداد مدارس فرسوده آن رقم بالائی است که در ابتداء ۲۰۰ مدرسه سراسر استان که بالاترین میزان تخریبی را داشتند، شناسائی و هدف گذاری شده است. برای احداث مدارس جایگزین اقدامات لازم صورت گرفته که تا کنون قریب به ۱۰۰ مدرسه، افتتاح یا در حال تکمیل شدن است.
بندرخمیر در ۸۵ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد و در مهرماه امسال ۱۳ هزار و ۶۷ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان خمیر سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند که این تعداد در همسنجی با سال گذشته ۳٫۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید