خبر فوری

اصولگرایان دغدغه‌ای برای تایید صلاحیت‌ها ندارند/ برخوردی که با اصلاح‌طلبان می‌شود با اصولگرایان نمی‌شود/ ائتلافی را احزاب زنان اصلاح‌طلب برای انتخابات تشکیل داده‌اند

«شهیندخت مولاوردی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این باره که اصولگرایان خود را از حالا برنده انتخابات می‌پندارند، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: فارغ از این موضوع که چه طیفی و چه جناحی رأی می‌آورد، باید در ابتدا این بحث را مطرح کرد که تکلیف اصولگرایان با خودشان و با بسیاری از نهادهای دیگر روشن است. بنابراین هیچ نگرانی و دغدغه خاطری ندارند که از اکنون اعلام کنند وارد عرصه انتخابات شده و شروع به تبلیغات کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: لذا آن برخورد و رفتاری که با مستقلین به ویژه با اصلاح‌طلبان می‌شود، با اصولگرایان نمی‌شود، بدین جهت خیال آنها راحت است. بحث دیگر اینکه بسیاری از این موارد گمانه زنی است چراکه نه ثبت نامی صورت گرفته و نه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها اعلام شده است که ما این ارزیابی و مقایسه را انجام دهیم و بگوئیم که تعداد کاندیداهای اصولگرا بیشتر از اصلاح‌طلبان و مستقلین است و اصلاح‌طلبان رأی نمی‌آورند. این‌ بحث‌ها در آستانه انتخابات طبیعی است. به ویژه در ایام نزدیک به انتخابات، نباید این مباحث از سوی اصولگرایان و این آمارها را جدی گرفت. باید منتظر ماند و دید که در وقت خود چه مباحثی و چه دیدگاه‌هایی مطرح خواهد شد و چه سیاست ها و راهبردهایی از دو طرف، اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای نگهبان در موضوع تائید صلاحیت‌‌ها با کاندیداها به ویژه اصلاح‌طلبان، همراهی خواهد کرد یا خیر، نیز اظهار کرد: امیدواریم که این اتفاق بیفتد. با درک واقعیت‌ها و شرایط موجود و همچنین ضرورت مشارکت حداکثری به عنوان یک راهبرد اصلی در مقابله با راهبرد جنگ اقتصادی و روانی دولت آمریکا، قطعا امیدواریم که شورای نگهبان سیاست متناسبی را با این شرایط در پیش می گیرد.

مولاوردی درباره برنامه انتخاباتی نیز عنوان کرد: ما در چارچوب جریان اصلی و کلان اصلاح‌طلبی هستیم و خود را در آن چارچوب تعریف کردیم همچنین  ائتلافی را احزاب زنان اصلاح‌طلب دارند که  از آن  تبعیت می‌کنیم بدین گونه که یک کار مشترک جمعی را در پیش گرفتیم.

وی درباره انتقاداتی که به شورای عالی سیاست‌گذاری می شود به ویژه از سوی حزب مردم سالاری و حزب کار و اینکه آیا همچنان در جلسات شرکت نمی‌کنند نیز گفت: این دو حزب از ابتدا شرکت نمی‌کردند، منتهی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند و نماینده دارند. در استان‌ها در قالب شورای هماهنگی و اخیرا شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها که در حال راه‌اندازی است، فعال هستند. بنابراین در استان‌ها، وضعیت با ستاد متفاوت است و فعال هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا پیگیر معرفی کاندیداهای خانم  هستید، نیز بیان کرد: هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم چون وقت کافی نداشته‌ایم چراکه برای رسیدن به این مرحله، نیاز به مقدماتی است که باید این مقدمات را بررسی کنیم. ورود خوبی داشتیم اما هنوز به تعیین مصادیق و شاخص‌های مدنظر خود نتوانستیم دست پیدا کنیم تا براساس این موضوع، شناسایی‌ها صورت بگیرد.

وی درباره معرفی کاندیداهایی مثل سلحشوری برای مجلس نیز تصریح کرد: باید منتظر ماند که چه شرایطی پیش خواهد آمد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید