خبر فوری
هرمزبان:مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از افزایش بازرسی‌ها از واحدهای مشمول قانون کار در شش ماهه نخست سال ۹۸ و کاهش حوادث ناشی از کار در استان خبر داد.

کاهش ۳۶ درصدی حوادث ناشی از کار در لرستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، علی آشتاب با اعلام این خبر، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی و اساسی ما صیانت از نیروی کار بوده تا فعالیت‌ها بهتر انجام شود، این مهم در چند حوزه صورت می‌گیرد که یکی از حوزه ‌ها مربوط به نیروهایی است که شاغل هستند و باید نظارت شوند.

وی با اشاره به کاهش حوادث ناشی از کار در شش ماهه نخست سال ۹۸، تصریح کرد: با بازرسی‌هایی که برای ارتقاء سطح سلامت کارگران انجام شده، در این مدت حوادث ناشی از کار در استان نسبت به شش ماهه اول سال گذشته ۳۶ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اهمیت بازرسی کار و جایگاه ویژه بازرسان کار در تحقق آرمان‌ها و اهداف وزارت متبوع عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکان‌های نا ایمن در کارگاه‌ها در شش ماهه نخست سال ۹۸ بیش از ۴۱۰۲ فقره بازرسی توسط کارشناسان بازرس کار صورت گرفته که موجب کاهش حوادث ناشی از کار شده است.

آشتاب با بیان اینکه هدف از این بازرسی‌ها، نظارت بر حسن اجرای کار در کارگاه‌ها بوده و این کار به‌صورت سیستماتیک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر بازرسی‌هایی که سالانه توسط بازرسان از کارگاه‌ها انجام می‌شود، در صورت بروز حادثه در محل کار نیز، این بازرسی‌ها فارغ از بازرسی‌های سالانه، از کارگاه مذکور به عمل می‌آید تا جوانب مختلف حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر نقش موثر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ایمنی و بهداشت کار در کاهش حوادث ناشی از کار، افزود: در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸، ۶۹۲۲ نفرساعت برنامه آموزشی برای کارفرمایان و کارگران برگزار شده‌ است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید