خبر فوری

مشارکت ۲۰ هزار دانش آموز هرمزگانی در مراسم احلی من العسل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، احمد مهرانی افزود: بیش از یکهزار نفر از دانش آموزان نواحی یک و دو بندرعباس نیز در امام زاده سید مظفر (ع) این شهرستان در مراسم احلی من العسل حضور داشتند که جلوه زیبایی از مشارکت دانش آموزان را شاهد بودیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: در سوگواره احلی من العسل دانش آموزی نواحی یک و دو بندرعباس حجت الاسلام دکتر عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بندرعباس حضور داشتند و در ارتباط با اهداف قیام عاشورا و همچنین نقش تربیتی پیام و پاسخ حضرت قاسم (ع )(احلی من العسل) سخنرانی کردند.

به گفته مهرانی در برپایی این آیین ادارات مختلفی ازجمله صدا و سیما، اداره کل اوقاف و امور خیریه ، بسیج دانش آموزی و سازمان تبلیغات اسلامی حضور و همکاری داشتند .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین یاداور شد: با عنایت به توصیه های مقام معظم رهبری )مدظله العالی) خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه های معظم له، برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، توکل، گذشت، شجاعت، تواضع، اعتماد به نفس و دیگر خلقیات نیکو و نیز در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری، تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر و معرفی نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان کربلا، خاصه حضرت قاسم بن الحسن)علیه السلام از جمله اهداف برگزاری مراسم احلی من العسل است.

مهرانی با بیان اینکه توجه به شعاﺋر دینی و بسط و تعمیق اندیشه های اسلامی در بین دانش آموزان مهمترین محور فعالیت های معاونت پروشی و فرهنگی است، اظهار امیدواری کرد با این رویکرد بتوانیم اهداف قیام عاشورا را بدرستی برای نسل نوجوان تبیین و از ترویج افراطی گری و کج روی های احتمالی جلوگیری کنیم .

این مسوول در پایان تاکید کرد: مطمئنا با اجرای شیوه های صحیح عزاداری و مداحی دانش آموزی و شناساندن روشهای درست می توان دانش آموزان را به مسیر درست هدایت کرد. / روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید