خبر فوری

رودان در عید امامت و ولایت سرشار از شور و شادمانی شد

عاشقان و شیفتگان آل الله در شهرستان رودان با آذین بندی و چراغانی کردن کوچه، خیابان و معابر عمومی و برپایی آئین های جشن و سرور، عید بزرگ و تا ابد جاوید غدیر؛ تداوم خط رسالت در آینه امامت؛ را گرامی داشتند و با طلایه دار خوبی ها پیمانی دوباره بستند.
جای جای شهرستان رودان از سرور و شادمانی سر به آسمان می ساید و مردم با پخش شیرینی و نذری این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک گفتند و با شرکت در آئین های مدیحه سرایی و جشن و سرور؛ از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله؛ عشق و ارادت خود به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت علی ابن ابیطالب (ع) امیر خوبی ها؛ را ابراز کردند.
مردم شهرستان رودان با برپایی جشن های سنتی این عید بزرگ را گرامی داشتند و با دید و بازدید، عید دیدنی و تکریم سادات جلیل القدر در این لحظات سراسر نور و پر خیر و برکت؛ سلامتی، تندرستی، محبت و ولای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را برای یکدیگر طلب کردند.
بسیاری از زوج های جوان نیز در این ساعات سرشار از نور و عطر معنویت؛ در سایه فضل الهی، توکل به پروردگار عالمیان، در پناه قرآن و با توسل به ائمه اطهار (ع) آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفته و دلخوش و امیدوار راهی خانه بخت شدند.
در هنگامه ظهور عدالت و طلوعِ امامت، مشام زمان و زمین آکنده از عطر سلام، صلوات و نوای دل انگیز استجابت است، همه جا غرق در نور، معنویت، عشق، شور و شادمانی است.
امروز بار دیگر دستان پر مهر و دل های هزاران عاشق سینه سوخته در هاله ای از نور و اخلاص، در نگاه ملتمسانه و سراسر حیرت خاک نشینان مفلوک، برای بیعتی دوباره با کعبه آمال عدالت طلبان و حق جویان؛ روانه سمت افلاکیان شد.
در این ساعات سبز و سراسر نور و معنویت، بقاع متبرکه و بارگاه مطهر و نورانی امامزادگان در شهرستان رودان میزبان قلب های پاک و با صفای هزاران زائر عاشق و دلسوخته مملو از عشق به خدا و عشق به برترین های عالم هستی است.
عاشقان و زائران از جای جای این کره خاکی آمده اند و پناهنده حرم امن، نورانی و با صفای امامزادگان شده اند، آمده اند تا خطبه غدیر را در روح و جان کائنات روایت کنند و به شکرانه این عید سراسر نور و معنویت، تعجیل در فرج موعود و استجابت دعاهایشان را از روح عدالت، مولای متقیان حضرت علی (ع) عیدی بگیرند.
امروز بار دیگر این حقیقت تا ابد جاوید در هفت آسمان طپیدن گرفت’ مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ’؛ همه چیز کامل شد، نیک از بد مشخص و متمایز شد، امروز اقیانوس بیکران معرفت از دل کویر جوشیدن گرفت، اقیانوس معرفتی که خط خورشید و مسیر حق از باطل را به روشنی ترسیم کرد.
امروز این ندا در هیاهوی زمین و زمان پیچیدن گرفت، آنهایی که بی ولایت علی رفته اند بازگردند، بیایند و با حماسه ساز اسلام بیعتی دوباره کنند؛ اگر غیر از این کنند مسیر را بیراهه و عبث پیموده اند.
در سال دهم هجرت، به دستور الهی، آخرین سفر پیامبر اکرم (ص) به مکه برای تعلیم حج و اعلام ولایت ائمه (ع) آغاز شد.
در این سفر بیش از 120 هزار نفر آن حضرت را همراهی کردند.
بلافاصله پس از پایان مراسم حج، اعلام شد همه حجاج از مکه خارج شوند و برای برنامه ای مهم در غدیر خم – که کمی قبل از محل جدا شدن کاروان ها بود ـ حضور یابند.
سه روز پس از پایان مراسم حج، سیل جمعیت به سوی غدیر حرکت کرد.
با رسیدن به محل موعود، فرمان توقف از سوی پیامبر (ص) صادر شد، مرکب ها از حرکت ایستادند، مردم پیاده شدند و هر کس جایی برای توقف سه روزه آماده کرد.
به دستور پیامبر (ص)؛ سلمان، ابوذر، مقداد و عمار زیر چند درخت کهنسال را آماده کردند و روی درختان، پارچه ای به عنوان سایبان قرار دادند.
در زیر سایبان، منبری به بلندی قامت پیامبر (ص) از سنگ ها و روانداز شتران ساختند؛ بطوری که حضرت هنگام خطبه بر همه مردم مشرف باشند.
هنگام ظهر، پس از اقامه نماز جماعت، پیامبر (ص) بر فراز منبر ایستادند و امیرالمؤمنین (ع) را فرا خواندند تا بر فراز منبر در سمت راست حضرت بایستند.
قبل از شروع خطابه، امیرالمؤمنین (ع) بر فراز منبر یک پله پائین تر در طرف راست آن حضرت ایستاده بودند.
حضرت رسول در آن روز بر فراز منبر ایستادند و امیرالمومنین (ع) را فرا خواندند و برای آن امام همام عهد و پیمانی گرفتند که جز کافر به خدا و رسولش آن را بر هم نمی زند.
پیامبر (ص) در این مراسم، عمامه خود را که ‘سحاب’ نام داشت؛ بر سر امیرالمؤمنین (ع) قرار دادند.
پس از سه روز مراسم پرشور غدیر پایان یافت و آن روزها به عنوان ‘ایام الولایة’ در صفحات تاریخ نقش بست.
مردم پس از وداع با پیامبرشان و معرفت کامل به جانشینان آن حضرت تا روز قیامت، راهی شهر و دیار خود شدند.
خبر واقعه غدیر به سرعت در شهرها منتشر شد و خداوند بدینگونه حجتش را بر مردم تمام کرد.
پس از واقعه تاریخی غدیر، دو جبهه حق و باطل برابر یکدیگر قرار گرفتند اما غدیر، بر مبانی قرآنی و الهی استوار و پایدار ماند.
امروز پس از هزار سال اخلاص بار دیگر آمدیم، آمدیم تا در هرم گرم آفتاب ولایت، در سایه نور ازلی، در چشمه زلال غدیر؛ غبار و زنگار غفلت از روح و جان پاک بشوئیم و با مولایمان عهدی دوباره ببندیم و نماز ظهر ولایت را به مولایمان علی (ع) اقتدا کنیم.
سلام بر تو ای ولی خدا، ای امیر مهربانی، ای سراسر عدالت و بخشش، درود خدا بر تو ای راز خلقت بشریت، ای آنکه مهر و عشقت را لحظه آمدن، از سینه مادر گرفتم و گاه رفتن نیز با خود به دل خاک می برم.
منبع: ایرنا
خبرنگار طیبه رحیمی/ انتشار دهند خلیل تنیده

انتهای پیام /

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید