خبر فوری
هرمزبان:معاون عمرانی استاندار هرمزگان گفت: گردشگری در استان هرمزگان باید با محوریت ساحل توسعه پیدا کند و دستگاه‌ها در این زمینه به سرمایه‌گذاران مشاوره مناسب بدهند.

مسعود دالمن: گردشگری در هرمزگان باید با محوریت ساحل توسعه یابد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مسعود دالمن ظهر امروز در حاشیه نشستی با موضوع توسعه گردشگری در استان هرمزگان اظهار کرد: مزیت استان هرمزگان در زمینه توسعه گردشگری توجه به ظرفیت‌های ساحلی و جزایر خلیج فارس است اما در هدایت سرمایه‌گذاران به سوی این ظرفیت‌ها اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی با بیان این که نیاز به برنامه‌ همه‌جانبه‌ای برای توسعه گردشگری در سواحل هرمزگان داریم، افزود: تجربیات خوبی در این زمینه در کشورهای مختلف وجود دارد که می‌توان از آنها به طور اصولی الگوگیری کرده و با بومی‌سازی روش‌ها در هرمزگان، از آن استفاده کنیم.

معاون عمرانی استاندار هرمزگان ادامه داد: منابع دولتی امکان ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را ندارد و بنابراین برای این منظور به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز داریم و دستگاه‌های مرتبط با این بخش باید با بخش خصوصی همکاری نزدیک‌تری داشته باشند و به طور قانونی راهکارها و ظرفیت‌های مناسب را به سرمایه‌گذاران نشان دهند.

دالمن با اشاره به بروز برخی مشکلات برای سرمایه‌گذاران در استان هرمزگان، عنوان کرد: ادارات و سازمان‌هایی که در زمینه سرمایه‌گذاری و ارائه مجوزهای لازم در این زمینه مسؤولیت دارند، باید همه ابعاد حقوقی و فنی اجرای پروژه‌ها را در نظر بگیرند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به استعلامات پاسخ داده و فرآیند دریافت مجوزهای را کوتاه کنند.

وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در هر بخشی در هرمزگان موجب رونق اقتصادی و تقویت اشتغال و مهار آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری می‌شود و هر شغلی که در استان ایجاد شود به سلامت و امنیت جامعه کمک می‌کند و بنابراین همه ما باید در قبال توسعه سرمایه‌گذاری و توجه به اشتغال‌آفرینی خودمان را مسؤول بدانیم.

معاون استاندار هرمزگان بر ضرورت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در هرمزگان تأکید و خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش در زمینه سرمایه‌گذاری و تسهیل شرایط و فرآیند آن، موضوعات مهمی هستند که باید همه دستگاه‌ها و ادارات در این حوزه برنامه‌های مناسبی و هماهنگی را تدوین و اجرایی کنند.

دالمن تصریح کرد: دولت یازدهم مصمم به توسعه سرمایه‌گذاری در همه بخش‌ها بخصوص در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است و در این زمینه آماده همکاری با متقاضیان است.

انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید