خبر فوری

علی اکبر شیخی:دانشکده کشاورزی میناب آماده نقش‌آفرینی هر چه بیشتر در توسعه کشاورزی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی‌اکبر شیخی ظهر امروز در بازدید از دانشکده کشاورزی میناب وابسته به دانشگاه هرمزگان اظهار کرد: یکی از مزیت‌های کم نظیر استان هرمزگان در حوزه کشاورزی خارج از فصل است که وجود دانشکده کشاورزی شهرستان میناب در این زمینه می‌تواند کمک‌های هر چه بیشتری به توسعه و رشد بهره‌وری در این بخش داشته باشد.

وی با بیان این که دشت میناب در طول سال‌های اخیر دچار مشکلات و معضلات متعددی شده است، خاطرنشان کرد: برداشت بی‌رویه از دشت میناب موجب شده تا عملا از سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در این منطقه کاسته و آب این دشت به شهرستان بندرعباس برای آب شرب مردم منتقل شود و شهرستان میناب را نیز در زمینه مسائل اقتصادی تحت‌الشعاع قرار دهد.

رئیس دانشگاه هرمزگان ادامه داد: یکی از دلایل اصلی ایجاد دانشکده کشاورزی در شهرستان میناب، ظرفیت‌های عظیم کشاورزی در این منطقه و قابلیت‌های منحصربفرد آن در تولید محصولات کشاورزی در فصول سرد سال بوده است و اکنون که بحران کم آبی گریبانگیر شهرستان میناب و به طور کلی استان هرمزگان و کشورمان شده است، باید روش‌های جدید آبیاری و استفاده از آب دریا برای بخش کشاورزی را مورد بررسی قرار دهیم.

شیخی بر اهمیت استفاده از روش‌های علمی برای توسعه کشاورزی در سراسر استان هرمزگان تأکید کرد و گفت: روش‌های مختلف کشت در استان هرمزگان قابل اجرا است و دانش‌آموختگان رشته کشاورزی در دانشکده میناب می‌توانند در علمی کردن روش‌های کشت و اجرای طرح‌های نوین در این زمینه برای افزایش کیفیت تولیدات کمک فراوانی کنند.

وی جهت‌گیری اصلی دانشکده کشاورزی میناب را پرورش نیروی انسانی لازم برای توسعه کشاورزی در استان هرمزگان دانست و تصریح کرد: باید اولویت اصلی دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اعضای هیأت علمی دانشکده کشاورزی میناب، تمرکز بر مشکلات و معضلات کشاورزی استان و یافتن راه حل‌هایی برای رفع آنها باشد.

رئیس دانشگاه هرمزگان اظهار کرد: برای نجات دشت میناب از وضعیت فعلی باید راه‌حل‌های مختلف به طور علمی بررسی و هر چه سریع‌تر اجرایی شود تا شاهد حل مشکلات مردم در این منطقه و نجات دشت میناب باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید