خبر فوری

تحقق اقتصاد مقاومتی با پشت میز نشستن ممکن نیست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین ، امروزه بیش از هر‌چیزی کشور به تولیدکنندگان و افرادی نیاز دارد که بتواند مسیر اقتصاد کشور را در راه روشن و درست قرار دهند هرچند اگر اهمیت تولید داخلی و توجه به آن را از ابتدا در نظر می‌گرفتیم طبیعتا امروز با چنین مشکلات و موانعی روبرو نبودیم.

توجه به ظرفیت‌های داخلی و ایجاد یک اقتصاد درون‌زا و متکی به داشته‌های درون کشور که از قضا کم هم نیستند بیش از هر زمانی امروز ضرورت خود را نشان می‌دهد.

این در حالیست که نباید در تولید ملی نقش بنگاه‌های تولیدی کوچک را در کنار بنگاه‌های اقتصادی متوسط و بزرگ نادیده گرفت.

این بنگاه‌های خرد با استفاده از ظرفیت‌های کوچک نهفته شده در جامعه می‌توانند در ابعاد گسترده به موتور مولد اقتصاد کشور تبدیل شوند و این به معنای این است که باید از این طیف از بنگاه‌ها حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد.

این در حالیست که در راه ایجاد این بنگاه‌ها موانع زیادی است ولی نباید جوانان را از این مسیر دلسرد یا منصرف کند.

داوود تخت فیروز یکی از افرادی است که وارد عرصه تولید و صنایع تبدیلی شد و امروز بعد از گذشت دو سال نه‌تنها از مشکلات گلایه ندارد، بلکه معتقد است توانستن به‌شرط خواستن است و اگر انسان همت برای انجام کاری داشته باشد حتماً موفق خواهد شد.

وی که پیش از ورود به این عرصه، شغل رانندگی را برای خود انتخاب کرده بود، با دیدن وضعیت بازار انگور در نقاط دیگر کشور وارد این عرصه شد و امروز توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

او در گفتگویی اظهار کرد: کار را از سال ۹۴ آغاز کردیم اما همواره مشکلاتی در مسیر بود تا اینکه در سال گذشته با کمک بسیج سازندگی تسهیلاتی را برای نوسازی دستگاه‌ها دریافت کردیم که نقش بزرگی در توسعه کارگاه ما داشت.

وی در رابطه با شغل خود افزود: کار اصلی ما در این کارگاه فرآوری و پاک کردن کشمش و فروش آن است که از طریق دستگاه‌هایی که توسط خودمان تهیه شده انجام می‌شود.

تخت فیروز، اضافه کرد: من پیش از این کار راننده بودم و به استان‌های مختلف کشور سفر می‌کردم و تفاوت بالای قیمت انگور و کشمش باعث شد تا بعد از تحقیق وارد این عرصه شوم.

وی بیان کرد: برای این کار دستگاه پاک کردن حبوبات را خریداری کردیم و خودم تغییرات فنی شامل تغییر سرند و الکترود موتور در آن ایجاد کردیم و کار را شروع کردیم.

 

ابتدای کار ضرر مالی دیدیم

این فعال اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: در ماه‌های اولیه کار با مشکلات فراوانی روبرو بودیم و حتی ضرر مالی زیادی دادیم اما امروز در این کار تجربه زیادی دارم و حتی ضمن مشاوره دادن به فعالان دیگر این عرصه حتی برای تعمیرات دستگاه‌ها به آنان کمک می‌کنم.

وی با بیان اینکه با این وام توانستیم دستگاه‌های مکانیزه و با بهره‌وری بیشتری خریداری کنیم، تصریح کرد: خرید این دستگاه‌ها ضمن اینکه میزان مصرف انرژی در کارگاه کمتر شده است، باعث افزایش کیفیت کالا نیز شده است.

تخت فیروز تأکید کرد: متأسفانه محصول ما با شرایط آب‌وهوا و کشاورزی منطبق است و اگر محصول دستخوش بلایای طبیعی شود، کار ما نیز با نوسان روبرو خواهد بود.

وی گفت: مشتری‌هایی از استان‌های گیلان، تهران، قم و البرز داریم و به لطف خدا توانسته‌ایم رضایت مشتری را جلب کنیم.

این فعال اقتصاد مقاومت با بیان اینکه شرایط اقتصادی کار را سخت کرده و سرمایه در گردش کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: تنها مشکل ما سرمایه در گردش است و اگر وضعیت منابع مالی ما رفع شود مشکل دیگری نداریم.

 

رشد اقتصادی کشور با کار پشت میزی صرف حل نمی‌شود

وی افزود: اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی کشور با کار پشت میزی صرف حل نمی‌شود بلکه همه باید آستین بالا بزنیم و وارد میدان اقتصادی شویم.

تخت فیروز با اشاره به اینکه دیگران را تشویق می‌کنم که وارد این کار شوند، بیان کرد: همه باید بدانیم کس دیگری به فکر سازندگی این کشور نیست و نباید دل درگرو خارجی‌ها داشت.

وی با اشاره به اینکه ما مردم این کشور باید با جان‌ودل به فکر پیشرفت باشیم، تأکید کرد: جوانان تاکستان به‌راحتی می‌توانند در این عرصه حضور داشته باشند و از ظرفیت‌های تاکستان برای اشتغال‌زایی خود استفاده کنند.

وییادآور شد: جوان ایرانی ابتدا باید فعل خواستن را صرف کنند و هدف و انتظار خود از زندگی را مشخص کنند.

بدون شک تخت فیروز یکی از میلیون‌ها جوان ایرانی است که با درک اهمیت کار تولیدی و اتکا به توانمندی‌های خود وارد عرصه تولید شده ولی این به معنای این است که مسؤولین نیز باید نقش خود را در این نادیده نگیرند.

همه باید برای ساختن ایرانی توانمند وارد عرصه کار شویم . جوان ایرانی با همت خود و مسؤول ایرانی نیز با دغدغه و حمایت از تولید ملی می‌توانند در کنار یکدیگر به ایرانی آباد کمک کنند.

 

 

 

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید