خبر فوری

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان : کاهش ۱۸ درصدی زندانیان هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان: کاهش ۱۸ درصدی زندانیان هرمزگان

 به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت:آمارزندانیان استان ۱۸ درصد کاهش یافته است.

وی در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس افزود:تعداد یک هزار و صد و شش نفر از زندانیان کاهش یافته است.

رئیس‎کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از تدوین برنامه‌های مدون در خصوص بازدید مستمر و هدفمند قضات از زندان‌های سراسر استان خبر داد.

وی افزود: کسب رتبه هشتم کشوری در این حوزه دستاوردی حائز اهمیت برای دستگاه قضایی استان است.

علی صالحی برنامه ریزی برای استفاده از تأسیسات نوین قضایی به خصوص مجازات‌های جایگزین حبس و صدور دوازده هزار و دویست و پنجاه و پنج فقره حکم با استفاده از این تأسیسات را بخشی از اقدامات دادگستری هرمزگان در ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان: ضرورت توجه به مؤلفه های فرهنگی

وی با اشاره به ضرورت توجه به مؤلفه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی از محور‌های مهم و مؤثر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در حوزه اصلاح مددجویان است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین بر لزوم بازدید منظم و مستمر قضات از بازداشتگاه‌ها و ندامتگاه‌ها تأکید کرد.

وی افزود: حضور درجمع مددجویان، علاوه‎بر رسیدگی سریع‌تر به مشکلات وپرونده‌ها، سبب کاهش فشار‌های روحی و روانی آنان می‌شود.

رئیس‎کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته در حوزه‌های امنیتی، عمرانی و اصلاح و تربیت مددجویان ابراز امیدواری کرد با اولویت بندی در برنامه‌ها و اقدامات زمینه اصلاح و تربیت مددجویان بیش از پیش فراهم شود و چالش‌های پیش رو مرتفع شود.

علی صالحی رئیس‎کل دادگستری استان هرمزگان به همراه با دیگر مسئولین قضایی استان ضمن بازدید از اندرزگاه و بخش‌های مختلف این ندامتگاه، از نزدیک با تعدادی از مددجویان دیدار و مسائل و مشکلات آن‌ها را جویا شد.

در جریان این دیدار رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات قضایی مددجویان پرداخت و مسئولین قضایی استان هرمزگان نیز پس از ملاقات چهره به چهره با هریک از زندانیان و استماع درخواست‌های آن‌ها دستورات لازم را برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مطرح شده صادر نمودند.

در ادامه برنامه بازدید از زندان مرکز بندرعباس جلسه شورای قضایی استان هرمزگان به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان وباحضور رؤسا و مدیران کل سازمان‌های تابعه قوه قضائیه، معاوین دادگستری و دیگر اعضا برگزار شد./ باشگاه خبرنگاران جوان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید