خبر فوری

همایش وحدت شیعه و سنی در میناب برگزار می شود

به گزارش هرمزبان، حجت الاسلام محمد بنی خزائی در گفتگو با مهر با بیان اینکه ماه ذی الحجه ماه شهرولایه نام دارد گفت: مناسبتهای مختلف در این ماه که مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه سلام الله و همچنین عید غدیر خم است که سبب شده این ماه را ماه ولایت نامگذاری کنند.

بنی خزائی با تشریح برنامه های فرهنگی دهه امامت عنوان کرد: شهرستان میناب هرساله در این ایام خود را برای برگزاری جشنها و برنامه های مهم آماده می کند. نماز عید قربان اولین برنامه دینی و فرهنگی است که در بیش از ۷۰ روستا به امامت روحانیون مستقر برگزار خواهد شد.

وی ضمن توجه به اماکن مقدسه و امامزادگان در شهرستان گفت: برگزاری نماز و زیارت عرفه یکی دیگر از برنامه هایی است که توسط هیئت رزمندگان اسلام در محل امامزاده شاه مرعش و همچنین در روستاها و مراکز بخشها برگزار می شود.

بنی خزائی پیرامون برنامه بزرگ و قدیمی منبر گردانی که در روز ۱۷ ذی الحجه برگزار می شود بیان داشت: این مراسم باشکوه توسط هیئت های مذهبی و فرهنگی در شهرستان هرساله با عظمت و شکوه هر چه بیشتر مردم برگزار می شود.

بنی خزائی بیان داشت: آغاز این برنامه از میدان ولایت است و با استقبال مردمی تا مسجد جامع ادامه پیدا می کند، پایان بخش این مراسم مذهبی دعا و نماز مغرب وعشاء خواهد بود.

بنی خزائی در ادامه از برگزاری همایش وحدت بین شیعه و سنی در میناب سخن گفت و عنوان داشت: این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه و تنی چند از مسئولان استانی و علمای شیعه و سنی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید