خبر فوری
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: توسعه هرمزگان بر پایه دریا و صنایع و فعالیت های دریایی ترسیم شده است.

فعالیت‌های دریایی؛ محور توسعه هرمزگان

به گزارش هرمزبان، عباس شیرخانلو در دیدار با نمایندگان گروه آلمانی«رولند برگر» که به عنوان مشاور در امور مدیریت و کسب و کار فاز سوم بندر شهید رجایی فعالیت می‌کنند، ضمن ارائه تصویری از سیمای اقتصادی استان هرمزگان به بیان وضعیت موجود اقتصادی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان پرداخت.

وی از دقت نظر سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون هماهنگی با استانداری هرمزگان و دستگاه‌های اجرایی در طرح توسعه بندر شهید رجایی قدردانی کرد و افزود: یکی از پتانسیل‌های قوی این استان، طرح توسعه اقتصادی دریامحور است که استان برنامه‌های ویژه‌ای را در این زمینه تدوین و در دست پیگیری دارد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ادامه داد: توسعه هرمزگان بر پایه دریا و صنایع و فعالیت‌های دریایی ترسیم شده و وجود صنایع بزرگ نظیر پالایشگاه‌ها، صنایع فلزی، سهم بالای استان از ترانزیت و صادرات و واردات کشور، وجود مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد،‌ شهرکها و نواحی صنعتی از مزیت‌های استان هستند.
بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی مانا ؛ شیرخانلو تصریح کرد: صنایع استان در 10 سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌اند و بررسی سهم ارزش افزوده بخش صنعت و معدن خود بیانگر این موضوع است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریتی استان هرمزگان آمادگی لازم و کافی به منظور همکاری در ارائه برنامه‌های توسعه استان به سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌های مطالعاتی و اجرایی را دارد.
در این جلسه نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی به بیان و تشریح موضوع و همچنین نقش گروه آلمانی در مطالعات و اجرای فاز سه بندر شهید رجایی پرداختند.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید