خبر فوری

گشایش موزه مردم شناسی قشم در شهریور ۹۸

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، طاهره شهرکی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین موزه مردم شناسی قشم در بندر تاریخی لافت شهریورماه راه اندازی می‌شود.

موزه مردم شناسی قشم در شهریور 1398 افتتاح می شودوی افزود: موزه مردم شناسی با تغییر کاربری ساختمانی در بندرلافت و با زیربنای ۳۰۰ متر مربع دریک طبقه راه اندازی می‌شود.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای بازسازی و تجهیز موزه مردم شناسی ۱۳۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.
وی هدف از راه اندازی موزه مردم شناسی را معرفی فرهنگ بومی جزیره قشم به گردشگران عنوان کرد.

شهرکی گفت: گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند در موزه مردم شناسی ابزار مشاغل کهن، قایق‌های بومی، ادوات کشاورزی، ماکت کشتی و میراث تاریخی ملموس و ناملموس دریانوردان بندر لافت را مشاهده کنند.

وی افزود: مردم در تهیه اقلام موزه ای، نورپردازی، ساخت ویترین و تجهیز موزه همکاری می‌کنند.

روستای لافت با داشتن آثار تاریخی متعدد، جنگل حرا و معماری بومی یکدست به عنوان نخستین اکوموزه کشور به ثبت رسیده است.

اکوموزه سایت و محوطه طبیعی زنده‌ای است که ماهیت و هویت بارز و زنده یک منطقه را به نمایش می‌گذارند و جوامع محلی از طریق آن میراث فرهنگی و طبیعی خود را به منظور دستیابی به توسعه‌ی پایدار، معرفی، تفسیر، مدیریت و حفاظت می‎کنند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید