خبر فوری
هرمزبان:رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس از الحاق ۲۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا به ناوگان حمل و نقل درون شهری خبر داد.

توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، سعید حسینی پور رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: ۲۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا از امروز به ناوگان حمل و نقل درون شهری بندرعباس اضافه شد.

وی افزود:با هدف بالا بردن ظرفیت جابجایی شهروندان ۲۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا از امروز به ناوگان حمل و نقل درون شهری بندرعباس اضافه شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: این اتوبوس‌ها در چهار مسیر مختلف شهر به عنوان مسیر موقت شروع به کار می‌کنند.

حسینی پور افزود: برای مسیر‌های بلوار امام حسین (ع) و کوی ملت هر کدام هفت دستگاه و مسیر بیست متری شاهد سه دستگاه اتووس در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سه دستگاه اتوبوس نیز به مسیر گلشهر و پلیس راه قدیم اضافه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: مسیر موقت همه این خطوط به مرکز شهر است.

حسینی پور افزود: ظرفیت هر دستگاه اتوبوس اسکانیا با استاندارد یورو چهار، ۴۱ صندلی و برای افراد ایستاده ۲۲ نفر است.

وی گفت: برای استفاده معلولان در اتوبوس‌ها نیز دستگاه رمپ تعبیه شده است.

وی افزود: با راه اندازی این اتوبوس‌ها و تردد در مسیر‌های مشخص شده روزانه ۲۷ هزار سفر درون شهری ایجاد می‌شود.

وی گفت: امروز همزمان با اجرای این طرح کرایه جابجایی این اتوبوس‌ها برای شهروندان رایگان است و از فردا کرایه به ازای هر نفر هزار تومان محاسبه می‌شود.

حسینی پور گفت: ساعت کاری اتوبوس‌ها از ساعت شش صبح تا ١٣ و ۳۰ دقیقه و از ساعت ١٥:٣٠ تا ۲۳ است.

دی ماه پارسال معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس از بهره برداری شبکه اتوبوس‌های تندرو در بندرعباس تا دهه فجر پارسال خبر داده بود.

بابک هاشمی گفته بود برای اجرای این طرح تاکنون ۶۳ دستگاه اتوبوس تندرو خریداری شده است وتوسعه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی و تاکسیرانی، اصلاح هندسی و توسعه معابر، بازگشایی معابر در بافت‌های قدیمی، نصب علائم، تجهیزات ترافیک شهری و خط‌کشی محوری و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در حال اجرا است.

ابک هاشمی هزینه اجرای این طرح را ۱۰۰ میلیارد تومانی اعلام کرد.

وی با اشاره به پوشش ۲۸ کیلومتر از خیابان‌های اصلی بندرعباس گفت: این طرح در حدفاصل میدان دفاع مقدس تا شهرک نیروی دریایی ارتش در دو باند اجرا می‌شود و توانایی جابجایی ۳ هزار نفر را در هر ساعت دارد.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست، کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف وقت و ایجاد فرصت‌های اقتصادی از مهمترین مزایای اجرای شبکه بی آر تی است.

طرح شبکه اتوبوس‌های تندرو در بندرعباس هنوز به بهره برداری نرسیده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید