خبر فوری
نشست پیوستن بندرعباس به شبکه شهرهای خلاق با حضور عباس امینی زاده

نشست پیوستن بندرعباس به شبکه شهرهای خلاق با حضور عباس امینی زاده

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ؛ عباس امینی زاده در این نشست که بهمن نامور مطلق معاون دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، امیر روشن بخش مدیر ارتباطات و امور بین الملل کمیسیون ملی یونسکو و احمد پایدار مدیر مرکز خلاقیت و فنآوری های نوین شهرداری بندرعباس نیز حضور داشتند، با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد و توانمندی‌های شهر بندرعباس در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، هنری و اقتصادی، بر همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد، صاحب‌نظران، هنرمندان، فرهنگ‌دوستان و شهروندان، برای توسعه هر چه بیشتر این شهر، تأکید کرد.

عباس امینی زاده : بندرعباس پایتخت اقتصادی و تجاری ایران است

وی افزود: شهر بندرعباس، به‌عنوان پایتخت اقتصادی و تجاری ایران، بیشترین ظرفیت را برای جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد و وجود خلیج‌فارس و جزایر ایرانی، این ظرفیت‌ها را دوچندان کرده است.

شهردار بندرعباس به نقش محوری و بی‌بدیل شهروندان در سرعت بخشیدن به توسعه همه‌جانبه و پایدار این بندر راهبردی اشاره کرد و گفت: وجود هنرمندان صاحب نام در عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی، بندرعباس را به قطب گردشگری تبدیل کرده است.

به گفته امینی‌زاده، هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر نهاد مردمی و غیر دولتی شهرداری بندرعباس با کمیسیون ملی یونسکو می‌تواند روند پیوستن بندرعباس به شبکه شهرهای خلاق را شتاب دهد.

حجت‌ا… ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو نیز در ادامه این نشست با اشاره به مزیت‌های مناسب و قابل‌ملاحظه شهر بندرعباس در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی، گردشگری و اجتماعی، مشترکت فرهنگی میان شهرها را حائز اهمیت دانست و خواستار گسترش مناسبات فرهنگی و رویدادهای هنری شد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی در بندرعباس، زمینه‌ساز پیشرفت، آبادانی و توسعه هر چه بیشتر این شهر بندری شود.

اضافه می‌شود، شهردار بندرعباس چندی پیش نیز عنوان کرده که به دنبال پیوستن شهر بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو بوده و روند آن در حال طی شدن است. / برنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید