خبر فوری

توضیحات درخصوص ممنوعیت ورود معلمان مرد در مدارس استعداد‌های درخشان دخترانه

توضیحات آموزش و پرورش درخصوص ممنوعیت ورود معلمان مرد در مدارس استعداد‌های درخشان دخترانهبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان ، درباره بخشنامه ممنوعیت حضور معلمان مرد در مدارس استعداد‌های درخشان دخترانه که با گلایه دانش‌آموزان این مدارس همراه شده است، اظهار کرد: بخشنامه‌ای از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت حضور معلمان مرد در تمام مدارس دخترانه ابلاغ شده است که مدارس استعدادهای درخشان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز‌های علمی که این مدارس دارند و درخواست والدین مبنی بر حضور معلمان مرد در این مدارس به دنبال راهکاری برای ایجاد یک تبصره در این قانون هستیم.

مهاجرانی تصریح کرد: برای تعدیل این قانون مقرر شده است تا کارگروهی در حوزه پرورشی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود تا نگرانی خانواده‌ها و دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان هم در این زمینه کاهش یابد.

کمبود معلمان زن ماهر در مدارس استعدادهای درخشان نداریم

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دختران در مدارس استعداد‌های درخشان  سهم اندکی در مدال آوری عرصه‌های علمی بین المللی دارند،  اظهار کرد: به دنبال تقویت جایگاه علمی دختران هستیم و در این برهه زمانی، حذف معلمان مرد از مدارس تیزهوشان می‌تواند نگرانی را نسبت به تنزل جایگاه علمی مدارس دخترانه ایجاد کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مگر معلمان زن نسبت به مردان توانایی علمی پایین‌تری دارند که نمی‌توانند به ارتقای رتبه علمی کمک کنند، گفت: معلمان زن زبده‌ای در عرصه‌های علمی داریم، اما با توجه به آنکه تدریس در دوره کنکور و به ویژه المپیاد نیازمند زمان بیشتری برای تدریس است خانم‌ها در این زمینه کمتر وقت می‌گذارند، بنابراین معلمان مرد برای این دو دوره بیشتر به کار گرفته می‌شوند و به هیچ وجه منظور از به کارگیری آن‌ها نبود معلم زن ماهر در عرصه تدریس نیست.

مهاجرانی با تاکید بر اینکه تغییر در معلمان مدارس تیزهوشان و ممنوعیت حضور معلم مرد باید تدریجی باشد، تصریح کرد: در شرایط فعلی تقریبا تمام مدارس استعدادهای درخشان از معلمان مرد استفاده می‌کنند و این بخشنامه تغییر بسیاری را در روند علمی مدارس دخترانه ما ایجاد خواهد کرد، بنابراین به دنبال تغییر و تحول تدریجی در این زمینه هستیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا این مرکز با اجرای این بخشنامه موافق است یا خیر بیان کرد: با توجه به اینکه این بخشنامه از سوی وزیر آموزش پرورش ابلاغ شده است مطیع آن هستیم، اما معتقدیم اجرای آن نباید به طور ناگهانی پیش رود. / باشگاه خبرنگاران جوان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید