خبر فوری

خسارت جبران ناپذیر تورهای مونوفیلامنت به ذخایر آبزیان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، محمد جوانمرد معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: تورهای مونوفیلامنت آسیب جدی و جبران ناپذیری به ذخایر آبزیان می‌زند.

تورهای مونوفیلامنت ، تور‌هایی پلاستیکی و بسیار نازکی (به اصلاح نامرئی) هستند.

وی افزود: اشخاصی که به صورت غیر مجاز به فعالیت صیادی مشغول هستند عمده مصرف کنندگان این تور‌ها هستند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به ممنوعیت استفاده از این تور‌ها گفت: متاسفانه به دلیل ارزانی این تور‌ها و آزاد بودن خرید و فروش آن‌ها شاهد استفاده از این تور‌ها هستیم.

جوانم افزود: ارزانی و راحتی تهیه این تور‌ها از مشکلات و موانع اصلی برخورد با استفاده کنندگان تورهای مونوفیلامنت است که لازمه مرتفع سازی این مشکل منع قانونی خرید و فروش آن‌ها در استان است.

وی گفت: این تور‌ها به دلیل سبکی و قدرت غوطه وری بالا به راحتی توسط امواج و یا هر نیرویی از کنترل صیادان خارج و در دریا‌ها به صورت آزاد و سرگردان به ویژه در روش صید انتظاری و ثابت (لنگری) مشکل آفرین می‌شود.

جوانمرد از رسانه‌ها به ویژه صدا وسیمای مرکز خلیج فارس خواست تا توجه بیشتری در راستای فرهنگ سازی و پیامد‌های ناشی از استفاده از این تور‌ها از خود نشان دهند. / باشگاه خبرنگاران جوان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید