مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان : معلمان پرچمدار عزت و اعتلای کشور هستند

معلمان پرچمدار عزت و اعتلای کشور هستند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، موسی دادی زاده سرخایی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در آیین تجلیل از معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس افزود: جایگاه معلم در همه جوامع مورد احترام است و دین مبین اسلام مقام و منزلت معلمان را در ردیف رسالت بزرگان و انبیا قرار داده است.

وی ادامه داد: در عظمت مقام معلم همین بس که جایگاه او در کلام خداوند متعال متجلی است  و به قلم به عنوان عنصر مهم دانایی سوگند یاد شده است.

آموزش و پرورش پویا کلید توسعه

وی با بیان اینکه دستیابی به جامعه توسعه یافته بدون آموزش و پرورش پویا و بالنده امکان پذیر نیست، از معلمان به عنون مرزداران فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: نقش معلمان در حراست از بنیان های کشور در عرصه علم و دانش بر کسی پوشیده نیست و این قشر شریف پرچمدار عزت و اعتلای کشور هستند.

دادی زاده با بیان اینکه دستیابی به قله های پیشرفت و اقتدار و عزت کشور در گرو تربیت نسل متعهد و متخصص برای اداره فردای جامعه است، خاطر نشان کرد: آیا این مهم بدون مجاهدت معلمان در سنگر تعلیم و تربیت امکان پذیر است.

افتخارات کسب شده از زبان مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان

این مسوول در ادامه با اشاره به برخی از دستاوردهای آموزش و پرورش هرمزگان، اظهار کرد: به همت شما معلمان امسال ۷۸ از دانش آموزان هرمزگانی توانستند به مرحله دوم المپیاد کشور راه پیدا کنند که در مقایسه شاخص ها راهیابی به المپیاد در مجموع شش سال گذشته، این دستاورد بی سابقه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان کسب دو رتبه تک رقمی کنکور ، دو رتبه طلا و برنز نانو کشور، رتبه برتر کتابخوانی نانو و توسعه آزمایشگاه نانو را بخش دیگری از دستاوردهای آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت:  قطعا بدون تلاش معلمان عزیز در سنگر مدرسه این دستاوردها حاصل نمی شود که بتوانیم با افتخار از آن یاد کنیم.

دادی زاده آغاز علمیات اجرایی ۶۷ پروژه آموزشی، کسب رتبه  برتر کشوری در مسابقات جوان خوارزمی، پنجمین استان کشور در شاخص جشنواره و المپیادهای جوان خوارزمی پس از ۲۳ سال ، ده ها رتبه فرهنگی هنری و افتخار آفرینی در مسابقات قرآن، عترت، نماز، رتبه برتر جشنواره قلم و توسعه آموزش مهارت ها و توجه به طرح ایران مهارت به عنوان استان پیشرو را به عنوان بخش دیگری از دستاوردهای آموزش و پرورش استان اعلام کرد و گفت: قطعا در این مجال نمی توان از همه موفقیت های آموزش و پرورش که حاصل تلاش معلمان عزیز است یاد کرد چرا که برای بیان افتخارات پرشمار استان در بخش های مختلف، به زمان مناسبی نیاز است تا تک تک موارد را بتوانیم بیان کنیم.

قدردانی از حضور نماینده مجلس

این مسوول در پایان با قدردانی از حضور هاشمی تختی، نماینده مردم بندرعباس، پیشکسوتان و سایر مسوولان در این همایش ، مجددا هفته معلم را به همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت و بیان داشت: برای اعتلای آموزش و پرورش همه باید در کنار این مجموعه باشند که نقش بنیادی در تامین آینده کشور دارد.

منبع: روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید