خبر فوری

برگزاری 130 کنسرت موسیقی در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علیرضا درویش نژاد پنجشنبه در نشست اعلام برنامه های این اداره کل در نیمه دوم سال اظهار داشت: هرمزگان به لحاظ بافت جمعیتی و همچنین زیر ساخت های فرهنگی و هنری از ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای کنسرت برخوردار است که بر همین اساس هم اکنون به بهشت خوانندگان سراسر کشور تبدیل شده است .
وی افزود: ایجاد شور و نشاط اجتماعی ،ترویج موسیقی فاخر ،معرفی هنرمندان ،شناسایی استعداد ها از مهمترین اهداف برگزاری کنسرت ها در هرمزگان می باشد که در نوع خود مورد حمایت بسیار خوب مردم قرار گرفته است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اکنون طرح ایجاد موزه موسیقی هرمزگان آماده شده و با گشایش آن تمام آواها و نواهای موسیقی سنتی ، اجتماعی ، دریایی ، حماسی ، مذهبی و آئینی هرمزگان در این موزه نگهداری می شود.
درویش نژاد گفت : در حوزه نمایش شهرستانی هم براساس تفاهمنامه ای که با شهرداریهای استان بسته شده ، 28 پلاتوی نمایش در شهرستانهای استان ، از پارسیان تا جاسک ساخته شده است که در دهه فجر به نمایش در می آیند.
وی بیان داشت : تلاش می شود هرمزگان علاوه بر ظرفیتهای اقتصادی ، در زمینه قابلیتهای فرهنگی – هنری نیز به مجموعه عظیمی تبدیل شود.
وی با اشاره به برنامه های نیمه دوم امسال در هرمزگان گفت : گشایش نمایشگاه بزرگ کتاب ، برگزاری کنگره سراسری شعر و داستان ، جشنواره صنعت چاپ و نشر ، جشنواره تئاتر استانی، کنگره سراسری امام سجاد (ع) و جشنواره عروسکی و کودک و نوجوان رضوی از برنامه های فرهنگی کشوری است که در نیمه دوم امسال در هرمزگان برگزار می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : نیازمندیهای فرهنگی استان با کمک و حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس و تأمین منابع مالی برطرف می شود.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید