خبر فوری
طاهره شهرکی: ثبت آیین روز سوزا در تقویم فرهنگی جزیره

طاهره شهرکی: ثبت آیین روز سوزا در تقویم فرهنگی جزیره

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، طاهره شهرکی در جشنواره ” روز سوزا ” که روز گذشته در این شهر برگزار شد، بیان داشت:  جشنواره “روز سوزا”  همسو  با پیشینه کهن دریانوردی در این بندر تاریخی و به منظور پاسداشت گنجینه های تاریخی و فرهنگی این شهر برگزار شد.

وی با تاکید بر علاقمندی مردم به فرهنگ بومی و تاریخ این سرزمین افزود: ساخت موزه دریانوردی در این بندر و تثبیت “روز سوزا” در تقویم فرهنگی جزیره، باعث توسعه گردشگری،  معرفی میراث دریایی و ارتقاء اقتصادی این منطقه می شود.

شهرکی با اشاره به برنامه های اجرا شده در این جشنواره گفت:  برپایی نمایشگاه عکسی از پیشینه های بندری شهر سوزا و  دریانوردان کهنه کار  این بندر که به تجارت و صیادی می پرداختند، بخش مهمی از برنامه های این جشنواره بود.

 مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: مراسم بادبان کشی، اجرای موسیقی محلی، عرضه غذاهای محلی و صنایع دستی بومی در بیش از ۳۰ غرفه، بیانگر توانمندی مردم این شهر  در زمینه های مختلف تاریخی، فرهنگی و هنری است.

 گفتنی است، جشنواره “روز سوزا” به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، شهرداری و شورای شهر درگهان، روز جمعه ۱۷ اسفند ماه با استقبال بی نظیر مردم جزیره در محل کمپ پارک ساحلی شهر سوزا برگزار شد. / برنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید