خبر فوری

علی الهیاری: راه‌اندازی بیش از هزار پایگاه جشن نیکوکاری در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان، ظهر سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه در نشست خبری با تبریک سالروز تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته جشن نیکوکاری، اظهار کرد: جشن نیکوکاری فرصتی برای جلب مشارکت مردم در برنامه‌های فقرزدایی کمیته امداد است.

وی دستور تشکیل کمیته امداد ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام راحل (ره) را بیانگر جایگاه رفیع توجه به رفع مشکلات فقرا و محرومان در نظام مبتنی بر ولایت فقیه دانست و افزود: در طول ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب سعی شده همواره در ارائه خدمات در جهت فقرزدایی، سهم مشارکت مردم ارتقا یابد.

کمیته امداد حلقه واسط خیرین و نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با یادآوری اینکه کمیته امداد با ارائه مدل مشارکت خرد و کوچک، طرح خوبی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی ازجمله صدقات، نذورات، زکات، خیرات و … را اجرا کرده است، اظهار کرد: کمیته امداد حلقه واسط خیرین و نیازمندان است.

وی ادامه داد: امروز دشمن با همه توان به جنگ اقتصادی علیه ملت ایران روی آورده و همه تلاشش اثرگذاری مستقیم بر معیشت مردم است و ازاین‌رو ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری ابزار مهم در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در جنگ اقتصادی است.

الهیاری از شناسایی و ساماندهی حدود ۲۰ هزار خانوار آسیب‌پذیر در سطح استان هرمزگان جهت قرار گرفتن در چرخه حمایتی موقت کمیته امداد به‌عنوان یکی از اقدامات در راستای مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی طی سال جاری نام برد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ خانوار تسهیلات پنج میلیون تومانی قرض‌الحسنه دریافت کردند.

این مقام مسئول بابیان اینکه هزار و ۴۴۶ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جشن نیکوکاری در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود، افزود: از این تعداد، ۹۵۱ پایگاه در سطح مدارس، ۱۳۷ پایگاه در مساجد، ۱۱ مصلی، ۳۷ مرکز نیکوکاری ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به جمع‌آوری سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری سال گذشته، پیش‌بینی کرد که این رقم امسال چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برسد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان در پایان به تشریح روش‌های نوین پرداخت کمک‌های مردمی خیرین و نیکوکاران به نیازمندان پرداخت و گفت: استفاده از اپلیکیشن ناب یکی از این روش‌هاست و افراد علاقه‌مند می‌توانند جهت نصب این نرم‌افزار عدد ۱۰۰ را به شماره ۳۰۰۰۷۶۳۹ ارسال کنند. / ایکنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید