خبر فوری

فاز نخست پروژه آبرسانی سد جگین به بشاگرد سال آینده افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،جاسم جادری در نشست شورای اداری شهرستان بشاگرد، اظهار داشت: نیاز است برای بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بشاگرد، کمیته ای متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، معاونت عمرانی استانداری و برخی از دستگاه های اجرایی استان و نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس به عنوان کمیته بشاگرد تشکیل شود.

وی ادامه داد: در جهت کمک به واحدهای تولیدی و اشتغالزایی در شهرستان بشاگرد دو واحد مرغداری هرکدام با ظرفیت 20 هزار قطعه در دهه مبارک فجر سال جاری از محل منابع بانک کشاورزی به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان افزود: برای انتقال آب از سد جگین به شهرهای سردشت و گوهران و روستاهای این شهرستان تاکنون 37 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای اتمام این طرح 144 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که اولین فاز این پروژه بزرگ سال آینده افتتاح می‌شود.

جادری تصریح کرد: در بخش آب و فاضلاب روستایی، مجتمع آبرسانی به 40 روستا از سد سهران با اعتبار هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، سال آینده تکمیل می شود و مشکل آب شرب 20 روستای بشاگرد نیز امسال مرتفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش راه بهره مندی شهرستان بشاگرد نسبت به میانگین استانی و کشوری پایین است و امسال دو طرح مهم راهسازی سردشت – ملکن و درنگ مدو به نیک شهر سیستان و بلوچستان آسفالت می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان داشت: در بخش کشاورزی از طریق اجرای طرح های نوین آبیاری کشاورزی زمینه اشتغال بیش از 10 هزار نفر در شهرستان بشاگرد فراهم می شود.

جادری گفت: ساختمان اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان و همچنین طرح آبرسانی به روستای پاهتک بخش گوهران با اعتبار 550 میلیون تومان که شامل بهسازی دو دهنه چشمه و خط انتقال به طول شش کیلومتر بود که 250 خانوار این روستا از نعمت این طرح بهره منده شدند نیز امروز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید