خبر فوری

رتبه پنجم دانشگاه علوم و معارف قرآن در طرح رصد اشتغال دانش آموختگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایکنا؛ طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان برای نخستین بار توسط وزارت علوم اجرا شد که براساس نتایج این طرح حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد فارغ التحصیلان ۸۷ دانشگاه در حال حاضر مشغول به کار هستند.
پیمایش مسیر شغلی فارغ التحصیلان و پیگیری دائمی موضوعی بود که به صورت پراکنده در سطح دانشگاه‌ها انجام شده بود، اما در سال جاری این طرح توسط وزارت علوم به صورت سراسری اجرا شد تا براساس نتایج این طرح، بتوان برای ظرفیت پذیرش در رشته‌های مختلف، بازنگری متون درسی و آموزش‌های کاربردی به دانشجویان برنامه‌ریزی و سیاستگذاری صورت گیرد.
بر اساس اعلام دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم هدف این وزارتخانه از اجرای طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مقایسه دانشگاه‌ها با یکدیگر نبوده بلکه هدف از اجرای این طرح برنامه ریزی و سیاستگذاری دقیق‌تر برای توسعه آموزش عالی است. بر این اساس ۸۷ دانشگاه کشور در این طرح شرکت کردند که براساس آمار‌های موجود حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه‌ها شاغل هستند.
در میان ۲۰ دانشگاه مورد بررسی، ۱۰ دانشگاه اول به تربیت متشکل از دانشگاه‌های صنعتی سهند، شهید بهشتی، صنعتی خواجه نصیر، گلستان، علم و صنعت، بوعلی سینا همدان، صنعتی قم، علم و هنر یزد، رازی کرمانشاه و فسا هستند. همچنین میانگین درصد اشتغال در ۳۰ دانشگاه برای مقطع کارشناسی ارشد نیز اعلام شده است که دانشگاه‌های صنعتی سهند تبریز، بوعلی سینا همدان، علم و صنعت ایران، علم و هنر یزد، علوم و معارف قرآن کریم، سید جمال‌الدین اسدآبادی، محقق اردبیلی، سمنان، یاسوج و خوارزمی به ترتیب بیشترین میزان اشتغال را داشته‌اند. رتبه دانشگاه علوم و معارف قرآن در طرح رصد اشتغال دانش آموختگان در بین این دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به عنوان نخستین و بزرگترین دانشگاه قرآنی کشور، رتبه پنجم از بین ۳۰ دانشگاه کشور را در رصد اشتغال فارغ التحصیلان به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دولتی است و دارای ۲۰ دانشکده در سراسر کشور و زیرنظر سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت می‌کند و به عنوان یک دانشگاه وابسته به دستگاه اجرایی شناخته می‌شود. بر اساس این گزارش، طبق اعلام وزارت علوم مبنی بر میانگین درصد اشتغال فارغ التصحیلان دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی، دانشگاه علوم و معارف قرآن رتبه ۱۲ در بین دانشگاه‌های کشور با ۶۳ درصد اشتغال دانش آموختگان خود در این مقطع کسب کرده است. نمودار این رده بندی در ادامه از نظر می‌گذرد.
همچنین این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد رتبه پنجم را با ۸۳ درصد میانگین اشتغال فارغ التحصیلان خود در این مقطع را از بین ۳۰ دانشگاه کشور را به خود اختصاص داده است. نمودار میانگین درصد اشتغال دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و رتبه این دانشگاه را در ادامه ببینید. رتبه پنجم دانشگاه علوم و معارف قرآن در طرح رصد اشتغال دانش آموختگانرتبه پنجم دانشگاه علوم و معارف قرآن در طرح رصد اشتغال دانش آموختگان

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید