خبر فوری

درخواست پاکستان از فیسبوک برای انتقال سرور خود به این کشور

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، «فواد چوهدری» وزیر اطلاع رسانی پاکستان اعلام کرد: گسترش تکنولوژی و فناوری اطلاعات برای کشور ما ضرورت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: ما از مسئولین فیسبوک خواستیم که سرور خود را به پاکستان منتقل کرده و دفتری در خاک اسلام آباد باز کنند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان افزود: تعداد روزنامه‌های فعال در پاکستان رو به کاهش است و این نمی‌تواند خبر خوبی برای اطلاع رسانی صحیح باشد.

تلاش اسلام آباد برای جلب حمایت فیسبوک در مسیر مبارزه با تروریسمفیسبوک باز هم حساب ایرانی‌ها را بست

عضو ارشد حزب تحریک انصاف اضافه کرد: فناوری اطلاعاتی و رسانه های دیجیتالی می توانند آینده پاکستان را رقم بزنند.

فوادچوهدری اظهار داشت: هزاران جوان پاکستانی با اخذ مدارک مربوط به حوزه فناوری اطلاعاتی طی سال های آتی روانه بازار کار می شوند و باید ظرفیت لازم برای اشتغال این افراد را فراهم آوریم .

وی با انتقاد از حکومت حزب نواز گفت: متاسفانه در دوران حکومت های گذشته میزان بودجه رسانه ها افزایش عجیب و پر ابهامی داشته است.

فوادچوهدری تاکید کرد: احداث دانشگاه رسانه یک ضرورت جدی برای کشور است و ما در دوران حکومت خود این کار را خواهیم کرد.

گفتنی است فیسبوک یکی از پر طرفدارترین رسانه های مجازی در پاکستان است و درصد زیادی از مردم این کشور حساب فیسبوک دارند.

گروههای خبری مختلفی در پاکستان فعال هستند و رسانه های بزرگی را که متشکل از دهها سایت خبری، شبکه تلویزیونی، روزنامه و… هستند مدیریت می کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید