خبر فوری

ثمرات انقلاب 40 ساله ــ استان‌ها| ‌اتمام گازرسانی به همه شهرها و روستاها/همدان "استان سبز" شد

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، براساس آمارهای منتشر شده کشور ما در سال 57 زمانی به گاز دست پیدا کرد که این صنعت تقریبا 13 سال عمر داشت، در اوایل انقلاب تنها 9 شهر و یک روستا در کشور از گاز بهره مند بودند، گازی که 50 سال می سوخت و هدر می رفت در سالهای بعد از انقلاب با تلاش خدمتگزاران مردم وارد شبکه گازرسانی کشور و خانه های مردم شد.

نیاز روزافزون به گاز برای تامین انرژی و سوخت و نیاز به ارز حاصل از فروش و صادرات گاز برای سرمایه گذاری و راه اندازی صنایع مادر و زیربنایی در کشور مسئولان را برآن داشت که با تمرکز بیشتری در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعریف شده حرکت کنند ، توسعه گاز رسانی به شهرها و روستاها نیز در زمره اهدافی بود که توسط متخصصان صنعت گاز کشور تعریف شد.

نگاهی به سیمای صنعت گاز کشور بیانگر آن است که این صنعت در زمان قبل از انقلاب تنها دو هزار و 900 کیلومتر خط لوله انتقال گاز، یک پالایشگاه و هشت تاسیسات تقویت فشار گاز داشت ، در حالی که این مقدار هم اکنون حداقل به 9خط لوله سراسری و 13 پالایشگاه رسیده و تاسیسات گاز رسانی را نیز کیلومتر‌ها افزایش داده است.

بر‌اساس آمارهای موجود در طول سال های گذشته، 305 هزار کیلومتر شبکه گاز شهری و روستایی و 10 میلیون و 570 هزار انشعاب گاز احداث شده و تاکنون در مجموع 24 میلیون و 350  هزار واحد مسکونی در سطح کشور به شبکه سراسری گاز پیوسته اند.

تداوم گازرسانی به روستاها از جمله سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران در جهت محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت اجتماعی و در راستای اقتصاد مقاومتی به شمار می آید و این امر مهم در طول سالهای گذشته به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.‌

عبدالله فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: با گازدار شدن همه شهرهای استان(30 شهر) و تمامی روستاهای دارای سکنه استان که بالای 20خانوار جمعیت دارند(1024 روستا)، تا پایان آذرماه امسال به تعداد 632 هزار و 917 خانوار استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد:  در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی شرکت گاز استان همدان اولین استان سبز کشور معرفی شده است که نرخ کل خانوار شهری و روستایی گازدار استان 99.9 است.

فیاض عنوان کرد: با توجه به اتمام گازرسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان در آینده اهم فعالیت‌های این شرکت شامل اجرای شبکه پراکنده استان، گازدار کردن هرچه بیشتر واحدهای تولیدی،‌ صنعتی و کشاورزی جزء و عمده در استان همدان در راستای ارتقاء مدیریت سبز، افزایش تحویل گاز به نیروگاه همدان در راستای کاهش مصرف سوخت کوره و ارتقاء مؤلفه های زیست محیطی، مقاوم‌سازی و تقویت خطوط انتقال گازرسانی در استان و غیره خواهد بود.

طرح گازرسانی به 147 واحد صنعتی با اعتبار 240 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسدمشترکان همدانی 171 میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکارندمصرف گاز در استان کرمانشاه رکورد زد

وی با بیان اینکه مطالبات شرکت گاز همدان 171 میلیارد تومان است گفت: در 9 ماهه سال 97 به میزان چهار درصد افزایش مصرف گاز را در استان داریم ضمن اینکه امسال تعداد 14 هزار و 378 خانوار تحت پوشش استفاده از گاز طبیعی قرار گرفته‌اند و 2 هزار و 480 میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است همچنین در 9 ماه ابتدایی امسال تعداد 162 واحد صنعتی، کشاورزی، جزء یا عمده و 14 روستا گازدار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه 961 کیلومتر خطوط انتقال گاز و 9 هزار و 148 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان اجرا شده است گفت: حدود 318 هزار و 450 علمک نصب شده است و 604 هزار و 586 مشترک در استان از گاز طبیعی در استان استفاده می کنند که شامل 561 هزار و 886 مشترک خانگی، 40 هزار 130 مشترک تجاری و عمومی، 2 هزار و 521 مشترک صنعتی جزء، عمده و کشاورزی، 4 نیروگاه و 44 جایگاه CNG فعال است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید