خبر فوری

تاسیس شرکت‌های صوری عامل اخلال در نظام اقتصادی است

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خواستار تشدید نظارت‌ها به منظور جلوگیری از تأسیس و فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی شد.
وی افزود:شرکت‌های کاغذی، صوری و بی هویت، کانون اخلال در نظام اقتصادی است و این بیانگر ضرورت  تشدید نظارت‌ها به منظور جلوگیری از تأسیس و فعالیت این شرکت‌ها و مقابله با عوامل تشکیل دهنده آن است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت:برخورد جدی و بدون اغماض با مخلان و مفسدین اقتصادی را شاخصی به منظور ارزیابی عملکرد‌ها در حمایت از تولید ملی و توسعه فرآیند کسب و کار برشمرد.
حجت الاسلام اکبری افزود: نتیجه برخورد با مفسدین، تقویت فعالین اقتصادی و حمایت از تولید و اشتغال است.
وی بااشاره به کاهش ۶ درصدی تعدیل نیروی کار در هرمزگان گفت:هیچ واحد تولیدی در معرض ورشکستگی قرار ندارد و بر ادامه برنامه ریزی‌ها به منظور ارتقاء شاخص‌های تولید و کسب و کار تأکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود:مبارزه با فساد، پیشران و موتور محرک اقتصاد است و تحقق اهداف پیش بینی شده در قالب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دو مؤلفه حمایت از سرمایه گذاری مشروع و مبارزه با مفاسد اقتصادی را به موازات یکدیگر و به صورت توأمان الزامی می‌سازد.
حجت الاسلام اکبری همچنین با اشاره به بخشنامه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بر ضرورت اصلاح فرآیند صدور کارت‌های بازگانی و شناسایی و ابطال کارت‌های صوری از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان تأکید کرد و یادآور شد: هر گونه سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی، مسئولیت کیفری دارندگان این کارت‌ها را در پی خواهد داشت.
وی افزود:سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دو مؤلفه حمایت از سرمایه گذاری مشروع و مبارزه با مفاسد اقتصادی را به موازات یکدیگر و به صورت توأمان الزامی می‌سازد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار شرکت تجاری در مناطق مختلف استان هرمزگان، از تشکیل اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان در آینده‌ای نزدیک و با هدف ساماندهی به امور ورشکستگی و تخصصی نمودن رسیدگی به پرونده‌های این حوزه خبر داد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید