خبر فوری

چرا اعتبار 10 میلیاردی جزایر هرمزگان پرداخت نشده؟

  به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، بابک دین پرست در نشست توسعه جزایر استان هرمزگان گفت: توسعه جزایر هرمزگان در قالب ۷۰ بند مصوب شده و روند اجرای بخشی از این مصوبات رضایت بخش است، اما اجرای بخش دیگری از مصوبات قابل قبول نبوده است و باید با سرعت بیشتری روند اجرای این مصوبات در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید برنامه زمان بندی اجرای کامل مصوبات، تدوین و ارائه شود و دستگاه‌های مختلف میزان درصد پیشرفت فیزیکی مربوط به مصوبات را به وزارت کشور اعلام کنند.

دین پرست با اشاره به دستور رئیس جمهور برای اعطاء اعتبار به جزایر هرمزگان، اظهار کرد: باید قول و دستور رئیس جمهور برای اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به هر جزیره استان را از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری کرد تا محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خاطرنشان کرد: پیشنهادات مناسبی برای تکمیل و اصلاح مصوبات قبلی ارائه شد که باید برآورد اعتباری و برنامه زمان بندی اجرای آن‌ها نیز ارائه شود.

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، پیش از این روحانی، رئیس جمهور ایران در سفر سال گذشته اش به هرمزگان گفته بود، در این استان 14 جزیره وجود دارد که وزارت کشور  شرایط تمامی این جزیره‌ها را بررسی کرده و گزارش خوبی را درباره چگونگی اوضاع این جزایر ارایه کردند و باید تلاش کرد تا زمینه‌های رشد پیشرفت در این جزایر بیش از پیش فراهم شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مناطق نفت‌خیز و مناطق آزاد باید به واسطه درآمدهای خود در راستای کاهش و حل مشکلات مردم در آن مناطق کمک کنند، ادامه داده، از آقای دکتر نوبخت خواسته شده تا برای آبادانی هر جزیره‌ای در این استان 10 میلیارد تومان در نظر بگیرند، چرا که جزایر برای ما حائز اهمیت بوده و پیشانی مرزهای کشور در آب‌های سرزمینی هستند.
انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید