خبر فوری

ذخیره سازی بیش از ۲۰۰ خون بندناف نوزاد در بانک خون رویان هرمزگان

ابراهیم کوهکن مسئول بانک خون رویان هرمزگان در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، گفت:از ابتدای سال تاکنون ۲۳۳ قرارداد نمونه‌برداری خون بندناف در بانک خون رویان هرمزگان با متقاضیان بسته شده است.

وی افزود: تعداد قرارداد‌ها نسبت به پارسال ۱۱درصد افزایش داشته است.

 مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: زمان نگهداری خون بندناف نوزاد ۲۰ سال است.

ابراهیم کوهکن افزود: از ابتدای راه‌اندازی بانک خون رویان در هرمزگان بیش از هزار و ۸۸۱خون بندناف نوزاد در این مرکز ذخیره شده است.

بانک خون بندناف رویان هرمزگان سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به هرمزگانی‌ها به مراجعه‌کنندگان استان‌های بوشهر وجنوب فارس و شرق کرمان هم خدمات ارائه کرده است.

کوهکن افزود: هزینه نگهداری خون بندناف نوزادان در هنگام قرارداد سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در دو قسط است.

از خون بندناف برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

خون باقیمانده در بندناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که در اثر تکثیر‌های پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید