خبر فوری

احسان محمدی نژاد: دوره مدیریت‌ها و انتصابات اتوبوسی در هرمزگان به‌ پایان رسیده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،احسان محمدی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به اینکه تصمیمات غیرکارشناسی و خلق‌الساعه نه‌ تنها دردی از جامعه علمی هرمزگان درمان نمی‌کند بلکه به آلام آنها می‌افزاید، اظهار داشت: ما حق نداریم توان بالقوه و بالفعل جامعه علمی هرمزگان را نادیده بگیریم، نیروهای ماندگار هرمزگانی شایستگی‌های بسیاری دارند.

وی افزود: برخی هنوز متوجه نشده‌اند که دوره مدیریت‌ها و انتصابات اتوبوسی تمام شده و دست هرمزگانی‌ها برای تصدی امور خود نه‌تنها در آموزش عالی و نه در هیچ عرصه دیگری خالی نیست و اینکه بگوییم برای تقویت دانشگاه نیاز داریم از استان‌های دیگر عضو هیات علمی بیاوریم حرفی مضحک است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس خاطرنشان کرد: معتقدم که چرخش نیروها در مدیریت فی‌نفسه امور مذمومی نیست، بلکه ممکن است خون تازه‌ای هم وارد شریان‌های آن سازمان کند اما بالاخره هر تغییری باید با در نظر گرفتن عوامل مختلف و تامین منافع ملی و منطقه‌ای و منطبق با خواست اکثریت باشد.

محمدی نژاد ادامه داد: با توجه به نحوه جابه‌جایی رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان که اتفاقا انتقادات بسیاری را در پی داشت، اینگونه رفتارها دور از انتظار نبود.

وی تصریح کرد: نه اینکه بگوییم فلانی خوب است و دیگری بد است که آن هم با توجه به شاخصه‌های مدیریتی در جای خود قابلیت بحث و بررسی دارد، حرف ما این است که شکل کاری که انجام شد در شان جامعه دانشگاهی هرمزگان نبوده و نیست، مدیر در نظام اسلامی باید خط و مشی خود را با سیاست‌گذاری‌های کلان رهبری انقلاب همسو سازد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس گفت: مقام معظم‌ رهبری دانشگاه را دارای جایگاه ویژه‌ای می‌دانند و روی آن تاکید ویژه‌ای دارند به‌گونه‌ای که فرمودند؛ اگر می‌خواهیم کشورمان بیست سال بعد پیشرفته، با عزت، متدین، ثروتمند، مقتدر، مستقل، برخوردار از عدالت و خیرات مادی و معنوی باشد این احتیاج دارد به کارهایی که عمده این کارها مربوط به دانشگاه است. این یعنی ایشان معتقدند ما دانشگاه را باید برای جامعه الگو و نیروی پیشرو قرار دهیم و بالاخص مدیران علمی کشور باید بتوانند با ایجاد جو نشاط علمی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف به ایجاد انگیزه و شتاب توسعه در کشور کمک کنند نه آنکه با از بین بردن فرصت‌های شغلی موجود برای جوانانی که در مناطق محروم و با امکانات کم تحصیل کرده و حائز رتبه‌های علمی شده‌اند موجی از سرخوردگی، یاس و چالش‌های غیر ضروری در جامعه ایجاد نمایند.

محمدی نژاد یادآور شد: وقتی سرپرست یک دانشگاه دولتی در مصاحبه با یک خبرگزاری رسمی کشور، نهاد دولت را متهم به داشتن رویکرد منفی علیه دانشگاه متبوعش می‌کند، باید دید که چگونه این مجموعه قرار است مجری سیاست‌های دولت در این بخش از آموزش عالی استان باشد و باید پرسید آن روزی که دوستان در این دانشگاه مسؤولیت پذیرفتند آیا از این رویکرد دولت بی‌خبر بودند؟

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه، فارغ از این مسائل، بنده به‌عنوان یک دانشگاهی ضمن آنکه فکر می‌کنم دوستان ما در دولت باید در جریان چنین نگاه‌هایی از سوی مدیران استانی قرار بگیرند لازم می‌دانم این مطلب را گوشزد کنم که مشکلات اقتصادی کشور که حاصل مولفه‌های مختلفی از جمله تحریم‌های ظالمانه و نگاه خصمانه برخی قدرت‌ها به کشور ماست باعث کاهش بودجه‌های عمرانی و جاری در بخش‌های مختلف شده است.

وی افزود: از نخبگان انتظار می‌رود در وضعیتی که دولت در تلاش برای بهره‌برداری مناسب و گرفتن امتیازات لازم از طرف مقابل و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است به جای ترویج فضای اختلاف و بدبینی و تعبیرات این‌چنینی، به گسترش فضای امید به آینده و حرکت رو به جلو کشور کمک کنند.

محمدی نژاد خاطرنشان کرد: تا آنجا که بنده در جریان هستم آقای رستمی ابوسعیدی بعد از ورود به مجموعه دانشگاه پیام نور، شورای تحول دانشگاه پیام نور را تشکیل دادند و جمعی از بلندپایه‌ترین مقامات دولتی وزارت علوم به عضویت این شورا درآمده‌اند که این موضوع خود نشان‌دهنده توجه رئیس دانشگاه و مجموعه دولت به این دانشگاه است.

وی ادامه داد: این شورا به نوعی خود نشانگر تغییر رویکرد دولت و وزارت علوم به دانشگاه پیام نور است و مبین توجه جدی نهادهای بالادستی برای تقویت این مجموعه دانشگاهی است که این موضوع در نوع خود در تاریخ دانشگاه پیام نور بی‌سابقه بوده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در پایان یادآور شد: با توجه به همگرایی که میان مجموعه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم وجود دارد و تلاش بی‌وقفه این عزیزان برای ارتقا شاخص‌های توسعه در هرمزگان انتظار می‌رود مدیران استانی و بالاخص مدیران دانشگاهی دولت با دوری از اظهارات نسنجیده به فکر حل منطقی مشکلات باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس (hbref.ir/V3)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید