خبر فوری

نخستین جشنواره تئاتر مونولوگ در بندرعباس آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علیرضا درویش نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناسایی استعداد های نمایشی و معرفی آنها ، افزایش خلاقیت در هنرمندان و دانشجویان نمایش، ارتقای قابلیت مدیریتی دانشجویان در برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی –هنری برگزار شده است.
وی افزود: در این جشنواره یک روزه ، 25 دانشجوی رشته نمایش در مرکز علمی و کاربردی خلیج فارس در قالب ارائه پایان نامه 12 نمایش را به روی صحنه می برند.
درویش نژاد تصریح کرد: این جشنواره درچهار بخش هنر اجرا ، مستند، اقتباس و روایت ایرانی و به صورت رقابتی در حال برگزاری است.
در تعریف ساده مونولوگ باید گفت که مونولوگ در واقع دیالوگی است که مخاطب ندارد. ولی کامل‌ترین تعریفی که در این زمینه وجود دارد شاید تعریفی است که امیل بندلیست فرانسوی ارائه داده است. او معتقد است که در مونولوگ یک جدل و بحران درونی بیان می‌شود و انسان برای بیان این جدل و بحران درونی یک کار بزرگ انجام می‌دهد و آن این است که خودش را بر دو تقسیم می‌کند به یک من گوینده و یک من مخاطب که فقط حضور دارد، من شنونده چیزی نمی‌گوید مگر به شکل سوال و یا اعتراض و یا تردید. در اینجا در واقع کشمکش درونی انسان دو پاره می‌شود.
مراسم اختتامیه این جشنواره امشب با معرفی نمایش های برتر در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
انتهای پیام /

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید