خبر فوری

ابوذر مهدی نخعی: بهره‌برداری از شهرک‌های صنعتی از الزامات توسعه میناب است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ابوذر مهدی نخعی عصر شنبه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرستان میناب که در طرح توسعه سواحل مکران از موقعیت استراتژیک برخوردار است به ایجاد صنایع و انرژی در این منطقه که به عنوان قطب اقتصادی و سرمایه گذاری در سطح ملی نقش دارد می تواند از ظرفیتهای بسیار مهمی برخوردار باشد.

فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: این شهرستان علیرغم دارا بودن دو شهرک صنعتی میناب و تیاب و ناحیه صنعتی کلاهی با مشکلات بسیاری در زمینه ایجاد زیرساختها روبرو بوده و اقدامات هم صورت گرفته که حمایتهای بیشتری برای راه اندازی و شروع بکار این شهرک ها از سوی وزارت صنعت و معدن را می طلبد.

نخعی با بیان اینکه شهرستان میناب بعنوان قطب کشاورزی در سطح استان و جنوب کشور مطرح است، عنوان داشت: متاسفانه در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی که ارزش افزوده بالایی نیز برای محصولات کشاورزی به همراه دارد اقدام در خور توجه صورت نگرفته و در این حوزه ایجاد و راه اندازی شهرک صنعتی با رویکرد استقرار صنایع تبدیلی کشاورزی در منطقه هشتبندی میناب می تواند راه حل مناسب برای حل مشکل و دغدغه فروش محصولات کشاورزان شهرستان باشد.

نخعی اظهار داشت: ایجاد تیم اقتصادی شهرستان متشکل از سرمایه داران و سرمایه گذاران شهرستان و سایر نقاط کشور با رویکرد شناسایی فرصت ها و ارائه راه حل های رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار در شهرستان را یکی از اولویت های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان در سال اقتصاد مقاومتی دانست که مبتنی بر برنامه دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری خواهد بود.

فرماندارمیناب گفت: تقویت و کاربردی کردن مصوبات کارگروه رفع موانع تولید و تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان را یکی دیگر از برنامه های اقتصادی برای توسعه شهرستان دانست که بر مبنای استفاده از ظرفیت کارگروه رفع موانع تولید استان بعنوان نماینده ۱۶ استان کشور در این حوزه در ستاد اصلی رفع موانع تولید کشور است.

علی یزدانی معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز بیان داشت : حضور بنده و همکاران برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته در استان هرمزکان و میناب نشان از توجه و تاکید دولت و وزارت صنعت و معدن به موضوع توسعه جنوب کشور بخصوص منطقه مکران است که تقویت و توسعه شهرکهای صنعتی یکی از اولویتهای توسعه اقتصاد محور دولت تدبیر و امید است.

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی گفت: دولت بسته های حمایتی مناسبی را برای سرمایه گذاری در بخش راه اندازی واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی تدارک دیده است که شهرستان میناب نیز با دارا بودن چندین شهرک و ناحیه صنعتی محلی مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و برخورداری از این تسهیلات است.

این مسئول با اشاره به موضوع ایجاد واحدهای تولیدی در مناطق تولیدات کشاورزی شهرستان میناب گفت: طبق پیگیری و مطالعات انجام شده و با توجه به همکاری مدیریت شهرستان در خصوص تسهیل فرایند ایجاد زیرساختهای لازم ، ناحیه صنعتی هشتبندی برای استقرار صنایع تبدیلی در زمینی به مساحت ۱۰هکتار بزودی آغاز می شود که نیازمند به مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی برای تکمیل فرایند توسعه اقتصادی در زمینه ایجاد شهرکهای صنعتی خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید